מיזם האופניים מובייק מרחיב את פעילותו בתל-אביב

CAR2GO, המתפעלת את מובייק, מכריזה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הטכנולוגיה wix, במסגרתו היא תספק אופניים לעובדי החברה היושבים בין היתר בנמל ת"א

מובייק / צילום: יעל אמיר
מובייק / צילום: יעל אמיר

למרות שעיריית תל-אביב סירבה להכניס לתחומי העיר רשמית את האופניים השיתופיים של MOBIKE (מובייק), האופניים הכסופים-כתומים הפכו להיות חלק מהנוף העירוני בתל-אביב, כשהם פזורים בכל רחבי העיר. כיום, האופניים "נכנסים" לתל-אביב באמצעות שיתוף-הפעולה שיש למובייק עם האוניברסיטה בעיר ודרך רמת-גן בה פעילה החברה - אולם כעת מסתמן שהנוכחות שלהם תגבר.

למרות שמי שמתפעלת את מובייק היא חברת CAR2GO, המתפעלת את פרויקט הרכב השיתופי אוטותל בתל-אביב, עיריית תל-אביב לא אישרה את הצבת האופניים החשמליים רשמית עם השקתם בישראל, לאור התחרות שתיווצר אל מול מיזם האופניים שלה, תל-אופן.

מובייק היא חברה סינית הפועלת במאות מדינות בעולם ומציעה אופניים שיתופיים שפועלים ללא תחנות עגינה, ומכאן גם קלות הכניסה לעיר תל-אביב עוד לפני החלת שיתוף-פעולה רשמי. כעת מסתמן כי אי-אפשר עוד לבלום את כניסת האופניים השיתופיים לתל-אביב: CAR2GO מכריזה על הסכם שיתוף-פעולה עם חברת הטכנולוגיה wix, במסגרתו היא תספק אופניים לעובדי החברה היושבים בנמל תל-אביב.

לפני נתוני מובייק, יותר מ-30 אלף רוכבים כבר רשומים לשירות המקיף כ-2,500 זוגות אופניים, ורבים מהם משתמשים באופניים בקביעות. הפעלת האופניים, בשונה מתל-אופן, היא פשוטה ונעשית דרך אפליקציה הסורקת ברקוד המוטבע על כל זוג אופניים, באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. בהיעדר תחנות עגינה, הנעילה עם סיום הרכיבה נעשית בפועל בכל מקום בעיר.

למרות הפריחה בתחום האופניים השיתופיים, שחקנית נוספת מסין ש"הגיחה" לישראל לפעילות קצרה היא אופו (Ofo) הסינית, שבאופן מפתיע הודיעה לאחרונה על הפסקת הפעילות בישראל.

מחיר השימוש במובייק הוא 3.90 שקלים לחצי שעה של רכיבה, ללא תוספת של דמי מנוי.