ישרוטל ובנייני העיר הלבנה יקימו מלון בדיזנגוף 99 בת"א

משפחת מטלון, בעלת הבניין המיתולוגי בת"א בו צולם אחד מסרטי הפולחן הישראליים, מכרה את הבניין תמורת 62 מיליון שקל לחברות בנייני העיר הלבנה וישרוטל, שיסבו אותו לבית מלון

דיזנגוף 99 בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
דיזנגוף 99 בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

40 שנה לאחר שצולם בו אחד מסרטי הפולחן המפרוסמים בתרבות הישראלית של הבמאי אבי נשר, בכיכובם של גידי גוב, מאיר סוויסה וענת עצמון, נמכר הבניין ברחוב דיזנגוף 99 בתל-אביב וצפוי להפוך למלון של רשת ישרוטל.

את הבניין מכרו יורשי משפחת מטלון, בעלת הנכס, לחברת בנייני העיר הלבנה שבבעלות איציק בן שוהם ולרשת ישרוטל תמורת 62 מיליון שקל. החברות רוכשות את הבניין במשותף (חלקה של כל אחת בבניין הנרכש 50%), ובכוונתן להסב את הבניין למלון עירוני של הרשת בדרגה C- המאופיינים במספר גדול של חדרים קטנים. זאת על רקע ביקוש למלונות בדרגה זו מצד עיריית תל-אביב ומחסור בהיצע של מלונות מסוג זה בעיר.

על-פי ההסכם שנחתם היום (ג'), חברת בנייני העיר הלבנה תוביל את הייזום ואת ההקמה של המלון, ואילו רשת ישרוטל תפעיל את המלון ותשלם דמי שכירות לבנייני העיר הלבנה לפי חלקה היחסי בנכס, תמורת השימוש המלונאי בו.

המבנה, שפועל על מגרש בן 1.2 דונם, מיועד לשימור וכולל כיום 3 קומות ו-2000 מ"ר בנוי. בכוונת החברות לשמר את הבניין, להוסיף לו מרתפי חניה ולבקש תוספת זכויות בנייה לקומות נוספות. מלבד שטחי המלון תישמר קומת המסחר ברחוב דיזנגוף ותהיה נגישה לרחוב.

סך ההשקעה הצפויה בפרויקט, לרבות רכישת הקרקע וביצוע העבודות להסבת המבנה, מוערכת ב-150 מיליון שקל. את הפרויקט יתכנן משרד בר אוריין אדרכלים, והעבודות צפויות להימשך כ-3 שנים. 

איציק בן שוהם, יו"ר ומייסד בנייני העיר הלבנה, מסר: "זוהי זכות גדולה עבור בנייני העיר הלבנה להמשיך ולהוביל את מסורת שימור בנייני העיר ההיסטוריים בתל-אביב והנגשתם לציבור הרחב. אני משוכנע כי הרחבת פעילותנו בענף המלונאות, יחד עם שיתוף-הפעולה המוצלח עם ישרוטל והחיבור שלנו עם העיר וערכיה התרבותיים והנוסטלגיים, יסייעו לנו להקים את אחד המלונות היפים והמיוחדים שניבנו בעיר תל-אביב". 

ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל, מסר כי "זהו צעד משמעותי בהעמקת פעילותנו בעולם המלונאות האורבנית. במלון החדשני יהיו מגוון יחידות מלונאיות, ובמסגרת הקמתו נייצר שילוב של ישן וחדש, ויינתן ביטוי לערך הסנטימנטלי והתרבותי של המקום ולעבר העשיר שלו. נשמח גם להזמין לפתיחה את תגידי גוב, ענת עצמון ומאיר סוויסה, כדי שיראו את השדרוג שעברה דירת השותפים המיתולוגית שלהם".