נעילה חיובית קלה באירופה; קונטיננטל הגרמנית צונחת

מחירי הנפט עולים • קונטיננטל, שפרסמה אזהרת רווח, משכה מטה את מניות היצרניות בתחום הרכב

סוחר בבורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת פרנקפורט / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית, כשברקע שיחות הסחר וסכסוך המכסים בין ארה"ב לסין; מניות היצרניות בתחום הרכב, ובהן שאפלר, מישלן  ופאורציה נסחרות בירידות לאחר שקונטיננטל  בגרמניה פרסמה אזהרת רווח ומשכה מטה. 

המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים. מדד S&P 500  עלה והשווה לשיא תוך יומי של כל הזמנים - 2873, אבל בסופו של דבר לא שמר על המומנטום, ירד וננעל בתום יום המסחר על 2862.96 נקודות.  דאו ג'ונס  ונאסד"ק  גם הם ננעלו בעליות כשהנאסד"ק רשם עלייה של כ-7%. מחירי הנפט  עולים.  

 

השווקים עדיין מושפעים מסכסוך המכסים בין ארה"ב לסין, והאירועים הפוליטיים בארה"ב. בהשתלשלות אירועים דרמטית, בשני בתי-משפט, התברר אמש לאמריקאים, כי שני אנשים מקורבים ביותר לדונלד טראמפ - פול מנאפורט, מנהל מטה הבחירות שלו במשך כמה חודשים ב-2016, ומייקל כהן, פרקליטו האישי במשך שנים רבות, הם עבריינים; האחד הורשע בבית משפט באלכסנדריה, וירג'יניה; האחר הודה בבית-משפט בניו-יורק.

זו מכה קשה לנשיא, שמצע הבחירות שלו קרא להחזיר חוק וסדר לחברה האמריקאית ושבנאומי הבחירות שלו הבטיח לנקז את ביצת השחיתויות הוושינגטונית. אבל מעבר לשחיקה הנוספת בדימויו, צריך טראמפ להתמודד עם בעיה הרבה יותר קשה: בהודאתו מאשים כהן את הנשיא בשותפות לקנוניה לעבור על חוקי מימון הבחירות.

היום צפויות להתחיל שיחות בין ארה"ב לסין, שמטרתן לסיים את מלחמת הסחר בין המדינות. משלחת סינית המונה תשעה משתתפים תערוך דיונים בביג'ינג עם גורמים אמריקאיים רשמיים, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל".

טראמפ מתכונן להוסיף מכסים לרשימה עוד השבוע, ומחר צפוי להיכנס לתוקף מכס נוסף בשיעור של 25% על יבוא מסין בהיקף 16 מיליארד דולר. עוד איים טראמפ להטיל מכסים בגובה 25% על יבוא מכוניות מהאיחוד האירופי. הצהרת הנשיא ניתנה במסיבת עיתונאים במערב וירג'יניה.

הניקיי היפני  ומדד ההנג הסנג  שמרו על מגמה חיובית, ומדד שנחאי  ירד.