סלקום מזהירה: "מתקפת פישינג לגניבת פרטי האשראי"

סלקום שלחה הודעות ללקוחותיה, שבהן הזהירה כי אינה עומדת מאחורי הודעות שמתריעות על סיום חבילת הסלולר ומבקשות פרטי אשראי • סלקום מתכוונת להגיש תלונה במשטרת ישראל

מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל סלקום ניר שטרן / צילום: סיון פרג'

אחרי שופרסל ומקדונלדס, גם על גבן של סלקום ופרטנר הופצו הודעות פישינג.

הבוקר (א') פרסמה סלקום הודעה לפיה היא מזהירה כי ״בימים האחרונים נערכת מתקפת פישינג (התחזות) של הודעות ללקוחותיה במסרונים או במייל. ההודעות מעדכנות על סיום חבילת השירות ומפנות ללחוץ על הלינק שמבקש פרטי אשראי. עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות. מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר החברה שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה וממליצה לפנות לחברת האשראי. בהודעה ללקוחות נכתב: 'אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMSלחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי'. לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״. בכוונת סלקום להגיש תלונה במשטרת ישראל.

גם פרטנר נפגעה ממתקפת הפישינג. מהחברה נמסר כי מדובר בגל שלישי או רביעי בשבועיים האחרונים של אותו ניסיון פישינג (חברות סלולר, קופות חולים, ביטוח). ״בכל גל שכזה אנחנו חוסמים מיד את הקישור. כך עשינו בשבת בבוקר וגם אמש. אין סכנה בכניסה לקישור, זה לא וירוס, פשוט לא למסור פרטי אשראי כי לא מדובר בהודעה מפרטנר. העלנו גם הודעה ב-ivr (ניתוב שיחות), ואנחנו שולחים הודעות סמס ללקוחות שקיבלו את ההודעה הזו עם אזהרה שלא למסור פרטים אישיים״.

הודעת הפישינג שמתחזה להודעה של פרטנר
 הודעת הפישינג שמתחזה להודעה של פרטנר

בכל הנוגע להודעות ללקוחות חברות הסלולר, ככל הנראה השולחים מפיצים את ההודעה לפי הקידומת (פונים ל-054 כלקוח פרטנר, 050 כלקוח פלאפון, 052 כלקוח סלקום), ולכן לרוב מפספסים כשמדובר בלקוחות עם קידומת שונה לאור מנוי שנויד בין החברות.