"שגרירי" אמזון: צייצו בעד החברה וקיבלו גיפט קארד של 50 ד'

חשיפה בטוויטר מגלה כי קבוצה של עובדי המחסנים של אמזון מקבלת הטבות מהחברה בתמורה לציוצים שמגינים עליה, על מנת להשפיע על דעת הקהל בנושאים בהם אמזון קיבלה ביקורות בעבר

מרכז מיון משלוחים של אמזון / צילום: רויטרס
מרכז מיון משלוחים של אמזון / צילום: רויטרס

קמפיין מדיה חברתית חדש מנסה לסחוף את דעת הקהל באינטרנט, אך הפעם לא מדובר בהאקרים שקשורים לקרמלין אלא בעובדי המחסנים של אמזון.

משתמש טוויטר בשם Flamboyant Shoes Guy חשף ביום חמישי האחרון קבוצה של עובדי מחסנים של אמזון שנראה שמגינים על החברה בציוצים זהים מאוד אחד לשני. דובר אמזון אישר כי מדובר במעין תכנית "שגרירים" של אמזון. הדובר טוען כי "השגרירים הם עובדי החברה שיש להם ניסיון בעבודה במרכזי השילוח של אמזון... הדבר הכי חשוב הוא שהם עובדים בחברה מספיק זמן כדי לחלוק באופן כן עובדות בנוגע לחוויה האישית שלהם בחברה".

נראה שתגובות ה"שגרירים" סובבות סביב תנאי העבודה במחסנים ופיצויים, שני נושאים בהם ענקית הסחר האלקטרוני חטפה ביקורת כבדה בשנים האחרונות.

14 ה"שגרירים" שמשתתפים בתוכנית לא מקבלים תשלום עבור הציוצים אבל כן מקבלים פיצוי אלטרנטיבי מינימלי כלשהו עבור פעילותם. "שגריר" לשעבר סיפר ליאהו כי הוא קיבל "יום חופשה בתשלום (בתוקף לשלושה שבועות) וגיפט קארד בשווי 50 דולר לאמזון. חוץ מזה, קיבלנו מהם ארוחת צהריים. בשרים ולחמים".

התכנית של אמזון מכוונת לשכנע את העולם שעובדי המחסנים של אמזון מקבלים יחס הולם, אם כי ארוחת צהריים של בשרים ולחמים לא נשמעת מדהים.