ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS החל את שידוריו בישראל

הערוץ, המשדר חדשות בקו הנחשב כפרו-ישראלי, ישודר מהיום בהוט, אנגלית, בערבית ובצרפתית • מנכ"ל הערוץ, פרנק מלול: "האתגר הבא שלנו הוא להקים ערוץ רביעי – בשפה העברית".

שנה לאחר אישור החוק המאפשר לערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS לשדר בישראל, המהלך קורה בפועל, והערוץ יחל היום (ד') לשדר בישראל באנגלית, בערבית ובצרפתית.

הערוץ, המשדר חדשות בקו הנחשב כפרו-ישראלי, ישודר מהיום בהוט. הערוץ באנגלית ישודר באפיק 34 ובאפיק 200 כחלק מחבילת ערוצי החדשות הבינלאומיים, הערוץ בצרפתית ישודר באפיק 144 כחלק מחבילת הערוצים בצרפתית, והערוץ בערבית ישודר באפיק 174.

כזכור, לפני כשנה אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת חוק שיזם ח"כ נחמן שי, לפיו יתאפשר ל-yes ולהוט להעביר לצופים בישראל גם ערוצי חדשות בינלאומיים המשודרים מישראל. ערוץ i24news, המשדר מאולפניו ביפו באנגלית, בערבית ובצרפתית, עלה לאוויר ביולי 2013, והוא מחזיק אולפנים גם בצרפת ובארה"ב. בשל העובדה שהוא נמצא בשליטת חברת אלטיס של פטריק דרהי, שהיא גם בעלת השליטה בחברת הוט, עלתה בדיונים שאלת הבעלות הצולבת.

החוק קבע כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר ל-yes ולהוט לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו כי עיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן תוודא את עצמאותה של מערכת החדשות שלו.

נראה עי ב i24NEWS לא מתכוונים לעצור שם ומתכוונים לפעול בקרוב כדי לתיקון החוק באופן שיאפשר להם לשדר גם בעברית. מנכ"ל הערוץ, פרנק מלול, אמר היום: "האתגר הבא שלנו הוא להקים ערוץ רביעי - בשפה העברית". 

לדבריו, "אחרי שהשגנו מטרה זו, לשדר את i24NEWS באנגלית, בערבית ובצרפתית בישראל, הגיע הזמן לעבור לאתגר הבא: כחלק מהרפורמה של השר לפתוח את שוק התקשורת ולאפשר לכמה שיותר ערוצים לשדר בזירה חופשית ותחרותית, זה הזמן לדבר על ערוץ רביעי של i24NEWS - בעברית". 

הערוץ, שהוקם ב2013, משדר חדשות 24 שעות ביממה ו-4 ימים בשבוע, עם לוח השידורים מורכב משני מקבציי פריים-טיים: הראשון על-פי שעון אירופה והמזרח התיכון והשני לפי שעון ארצות-הברית. הוא מעסיק 400 עובדים ומשדר מאולפנים בפריז, בלוס אנג'לס, בוושינגטון ובניו-יורק.

מלול, שעלה לישראל עם משפחתו על-מנת לבנות את ערוץ i24NEWS, התייחס היום במסיבת עיתונאים לדרך שעבר הערוץ מאז הקמתו: "עברנו כברת דרך וביססנו את i24NEWS כערוץ חדשות אמין, תחרותי, מאוזן ועצמאי. אני רוצה להודות למייסד והבעלים של i24NEWS, פטריק דרהי, אשר מבין את חשיבותה של רשת חדשות עצמאית, ואני מתחייב כי i24NEWS תישאר רשת עצמאית. צוות הערוץ ימלא בקפדנות אחר כללי האתיקה והרגולציה".