הרשות השנייה הורתה להסיר את הפרסומת החדשה של קסטרו

בעקבות הביקורת הקשה שעוררה הפרסומת החדשה של רשת האופנה על כך שהיא מעודדת אלימות והחפצת נשים, הרשות השנייה הורתה היום לערוצים המסחריים להפסיק לשדר את הפרסומת בכיכובה של רותם סלע

מתוך הקמפיין של קסטרו שירד מהאוויר / צילום: דודי חסון
מתוך הקמפיין של קסטרו שירד מהאוויר / צילום: דודי חסון

בעקבות הביקורת הקשה שעוררה הפרסומת החדשה של רשת האופנה קסטרו על כך שהיא מעודדת אלימות והחפצת נשים, הרשות השנייה הורתה היום (ה') לערוצים המסחריים להפסיק לשדר את הפרסומת.

הרשות הורתה לרשת, קשת וערוץ 10 לא לשדר את הפרסומת, עד שיוסרו ממנה "סצנות של אלימות בוטה". הדרישה מתייחסת לכל חלקי הפרסומת ובמיוחד לחלק בו מופיעה בחורה כפותה בתא מטען של מכונית.

לדברי יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה, "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת אשר עלולה לפגוע ברגשות הציבור ולהשפיע לרעה על בני נוער. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".

כאמור, מאז שהפרסומת עלתה לשידור, היא מעוררת ביקורת רבה. הפרזנטורית של קסטרו, רותם סלע, מגלמת בה אישה שבלהיטותה לגלות מהיכן השמלה של אישה אחרת, היא חוטפת אותה. סלע לובשת בעצמה את השמלה, בעוד בעלת השמלה במקור מצולמת כפותה בתא המטען, לבושה בבגדים תחתונים, לאחר שסירבה לחשוף בפני סלע מאיפה השמלה שהיא לובשת.

למרות הביקורת על הקמפיין, בקסטרו דבקו בהחלטה שהתקבלה לשדר אותו וטענו כי הקמפיין נעשה בסגנון קולנועי עם תסריט דמיוני שיכול לקרות רק בסרטים. "סרט עם הומור שמתכתב וקורץ לז'אנר סרטי טרנטינו המוכרים". הרשות השנייה, כמו חלק מהצופים, לא קיבלו את ההסבר - וכעת, כאמור, נתנו הוראה להסיר את הפרסומת משידור.