האקר החליף את שמה של ניו יורק ל-Jewtropolis

הוונדליזם, שנראה כמו פעילות אנטישמית, נוצר על ידי האקר בודד שפרץ לתוכנת המיפוי בהן משתמשות פלטפורמות שונות הנקראת Mapbox, בה משתמשים כ-420 מיליון משתמשים מדי חודש, ובין לקוחותיה ניתן למנות את פינטרסט, CNN, לונלי פלנט והניו יורק טיימס, לא כל האתרים סבלו מהפריצה

ניו יורק כ-Jewtropolis / צילום מטוויטר
ניו יורק כ-Jewtropolis / צילום מטוויטר

משתמשים של יישומים שונים כמו סנאפצ'אט, StreetEasy ו-City Bike גילו הבוקר שניו יורק סיטי החליפה את שמה ל-" Jewtropolis" (הלחם של יהודים ומטרופוליטן).

הוונדליזם, שנראה כמו פעילות אנטישמית, נוצר על ידי האקר בודד שפרץ לתוכנת המיפוי בהן משתמשות פלטפורמות שונות הנקראת Mapbox. Mapbox מושכת נתונים מ-OpenStreetMap. בתוכנת המיפוי משתמשים כ-420 מיליון משתמשים מדי חודש, ובין לקוחותיה ניתן למנות את פינטרסט, CNN, לונלי פלנט והניו יורק טיימס, לא כל האתרים סבלו מהפריצה.

במ-Mapbox פרסמו בתגובה כי לחברה "יש מדיניות של אפס סובלנות נגד דיבור שנאה וכל עריכות זדוניות במפות שלנו". התווית שנמחקה תוך שעה נעשתה, לפי החברה, על ידי גורם שאף ניסה לבצע פעולות עריכה נוספות בעלות גוון גזעני אך צוות האבטחה הצליח למנוע את אלו.

החברה עוד ציינה כי היא שואבת את נתוניה מ-130 נקודות שונות, והשינוי הגיע מנקודה אחת. ב-Mapbox עוד הוסיפו כי יש להם מערכת בקרה לאימות שינויים במפות, ששולחת 70 אלף שינויים ביום לבדיקה אנושית.

לפי ציוצי המשתמשים נראה כי המקרה החל בחמש בבוקר שעון ארה"ב, ואילו התיקון התרחש כמה שעות מאוחר יותר.

בסנאפ, החברה-אם של סנאפצ'אט הגיבו בציוץ כי "מפת סנאפ מסתמכת על צד שלישי למיפוי נתונים שלמרבה הצער היה קורבן לוונדליזם. אנחנו עובדים עם Mapbox כדי לתקן את זה מיד".