נציב שירות המדינה הבא: שר המדע לשעבר דניאל הרשקוביץ

נציגי התנועה לטוהר המידות לא זומנו הפעם לוועדה • לפני כמה שבועות ועדת המינויים בראשות השופט חנן אפרתי פסלה סופית את מועמדותה של עופרה ברכה

פרופ' דניאל הרשקוביץ / דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ / דוברות משרד המדע

ועדת השופט אפרתי אישרה היום את מועמדותו של שר המדע לשעבר דניאל הרשקוביץ כנציב שירות המדינה הבא, כך נודע היום ל"גלובס".

הועדה לא זימנה אליה את נציגי הארגונים שהעלו טענות שונות נגד המינוי כמו התנועה לטוהר המידות אשר בראש פה עומד ראש המל"ל לשעבר פרופ' עוזי ארד. זאת בניגוד להליך הקודם, לדיון במועמדותה של עפרה ברכה, שם זומנו ארד והיועץ המשפטי של התנועה יובל יועז כדי לשטוח את טענותיהם.

נציב שירות המדינה הקודם משה דיין עזב את תפקידו לפני שנה וחצי ואת מקומו מילא, אהוד פראוור גם הוא לקראת פרישה.

שנה שלמה הקדיש משרד ראש הממשלה לניסיונות מינוי ראש מחלקה במשרד הפנים, עופרה ברכה, לתפקיד נציבת שירות המדינה אך לפני כמה שבועות ועדת המינויים בראשות השופט חנן אפרתי פסלה את מועמדותה סופית.

במהלך השנה שעברה ניסו מטעם לשכת ראש הממשלה לתפור הרכב ועדת מינויים, עם נציגי ציבור החברים בה שקיבלו את המינוי (לועדת האיתור) שלא לפי האופן הקבוע בחוק.

הבחישות בתוך הוועדה הביאו לכך שפרופ' רון שפירא, מי שעמד בראש הועדה לפני שנה הודיע שהוא פורש. סיבתו הרשמית לפרישה הייתה בעיות בלוחות הזמנים.

עתירות ציבוריות של עו"ד רפי נץ, דחקו את ראש הממשלה לשנות את הרכב ועדת האיתור, וכאשר הועמד בראשה השופט אפרתי ושני נציגי ציבור פרופ' מינה טייכר ופרופ' דב גולדברגר - החליטה הועדה לפסול את מועמדותה של ברכה והיא ממשיכה בעבודתה בממונה על הביקורת על הרשויות המקומיות במשרד הפנים.

התנועה לטוהר המידות פנתה לוועדת אפרתי לפני שבועות אחדים, והביעה התנגדות למינויו של הרשקוביץ לנציב על רקע הזיקה הפוליטית-מפלגתית המובהקת שלו, המנוגדת לתפיסה הממלכתית שאמורה לאפיין את שירות המדינה בכלל, ואת נציב שירות המדינה כמי שמופקד עליו. התנועה הודיעה כי אם מינויו של הרשקוביץ יאושר על-ידי הממשלה, היא תעתור לבג"ץ כדי לעצור את מגמת הפוליטיזציה של השירות הציבורי.