התעשיינים לעיריית מודיעין עילית: תקנו מכרז שמפלה יצרנים

הפנייה - בעקבות הפרסום "בגלובס" על כך שעיריית מודיעין עלית בחרה לתת ניקוד גבוה לחברות שיציעו לה במסגרת המכרז גופי תאורה שמיוצרים בצפון אמריקה או מערב אירופה

התאחדות התעשיינים דורשת מעיריית  מודיעין עלית לשנות מיידית את נוסח המכרז לרכישת גופי תאורה, בנימוק שהנוסח המקורי שלו מפלה את התעשייה הישראלית.

בתגובה לפרסום אתמול (א') ב"גלובס" על כך שהעירייה בחרה לתת ניקוד גבוה לחברות שיציעו לה במסגרת המכרז גופי תאורה שמיוצרים בצפון אמריקה או מערב אירופה, כתב נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לראש העיר, הרב יעקב גוטרמן, כי "התניה מסוג זה בנוסחה הנ"ל פוגעת בצורה חריפה בתוצרת הארץ, תוך הדרתה של התעשייה הישראלית באופן בוטה, בהרעת תנאי הפתיחה שלה מראש וזאת עוד טרם הגשת ההצעות במכרז".

הדרישה שקבעה עיריית מודיעין עלית מקשה על סיכויי הזכייה של חברת געש תאורה שמקיבוץ געש במכרז זה. שם,הביעו תרעומת על הסעיף שהוכנס אליו, תוך שיפור. 

עיריית מודיעין עלית הסבירה בתגובה שמסרה ל"גלובס" כי העדפת תוצרת הארץ מתוקף מכרזים שהיא מפרסמת לא חל על רשויות מקומיות, וממילא מודיעין עלית נמצאת מעבר לקו הירוק, כך שחוקים אלה לא נוגעים לה. העירייה טענה כי התעשייה הישראלית לא מופלית במכרזיה.

ברוש כתב על כך לגוטרמן: "תחת כל דין שחל על ועדת המכרזים של העירייה, גם ביהודה ושומרון, יש להמליץ על מתן עדיפות לרכישת טובין מתוצרת הארץ, וזאת כל עוד מחיריהם אינם גבוהים ביותר מ-15% ממחיר הטובין המיובאים".

עוד כתב ברוש לגוטרמן כי "התאחדות התעשיינים לא תעמוד מנגד נוכח פגיעה שכזו בתעשיינים, ולא תהסס לנקוט כל צעד למען שינוי ההחלטה, תיקון המכרז האמור וליצירת הרתעה לרשויות אחרות ככלל. תמוה בעיניי שעירייה שמבקשת את עזרתנו בפיתוח אזורי התעשייה בה, מוציאה באותה נשימה תחת ידה מכרז פוגעני שכזה, שעלול לחבל בחוזקה של התעשייה המקומית ובמקומות התעסוקה בה".

עיריית מודיעין עלית סירבה לענות לשאלת "גלובס" מדוע החליטה לתת ניקוד גבוה במסגרת המכרז לגופי תאורה שמיוצרים באמריקה או באירופה, וזאת בנימוק שאינה רוצה לחבל בהליכי המכרז שנמצאים בעיצומם. עם זאת, בתגובתה העירייה שבה והדגישה כי היא לא מקפחת את התעשייה הישראלית.