דירקטוריון שטראוס מינה את גיורא בר-דעה למנכ"ל הקבוצה

בר-דעה שימש קודם לכן כמ"מ מנכ"ל שטראוס, לאחר שגדי לסין פרש מהתפקיד • הוביל לצד לסין ב-4 השנים האחרונות את האסטרטגיה של הקבוצה • מכהן גם בתפקיד יו"ר שטראוס מים וחבר דירקטוריון מטעם שטראוס במיזם המשותף עם פפסיקו בתחום הסלטים והמטבלים

גיורא בר-דעה, מנכ"ל שטראוס / צילום: סיון פרג'
גיורא בר-דעה, מנכ"ל שטראוס / צילום: סיון פרג'

קבוצת שטראוס הודיעה היום (ד') כי דירקטוריון הקבוצה מינה את ממלא-מקום המנכ"ל, גיורא בר-דעה, לתפקיד נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, במקומו של גדי לסין.

בעקבות הודעת הפרישה של גדי לסין, שסיים קדנציה בת 9 שנים כנשיא ומנכ"ל הקבוצה, ביצע דירקטוריון קבוצת שטראוס  באמצעות ועדת משאבי אנוש תהליך לאיתור ובחירת מנכ"ל.

בר-דעה, שכיהן כמשנה למנכ"ל הקבוצה ב-4 השנים האחרונות ונכנס לפני מספר חודשים לתפקיד ממלא-מקום מנכ"ל, נבחר לתפקיד לאחר 22 שנים בשטראוס, בהן ביצע בהצלחה מגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים. 

עפרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס, מסרה היום כי "דירקטוריון שטראוס בחן את המינוי לאור אתגרי הקבוצה בעתיד, תוך הגדרת המנהיגות שתאפשר לנו להמשיך וליצור ערך גדל לכל בעלי העניין שלנו", ופירטה כי "במסגרת התהליך מופו מועמדים חיצוניים ופנימיים".

עוד הוסיפה שטראוס כי "גיורא בר-דעה, שנבחר לנשיא ומנכ"ל הקבוצה, מביא עמו לתפקיד ניסיון רב והכרות מעמיקה עם החברה על מכלול פעילותה. היותו שותף לאבני-הדרך המרכזיות בהתפתחות שלנו בשני העשורים האחרונים, ניסיונו בניהול מערכות מורכבות, ההיכרות עם השוק בישראל לצד הניסיון הבינלאומי, היכרותו עם שותפינו המקומיים והבינלאומיים והשותפות שלו עם גדי לסין בעיצוב האסטרטגיה של הקבוצה בשנים האחרונות, הובילו אותנו להחלטה שהוא האדם המתאים ביותר להובלת שטראוס".

בר-דעה, 65, נשוי ואב לשלושה, הוביל את תהליך המיזוג הגדול בישראל בין שטראוס לעלית וניהל את כלל הפעילות של שטראוס בבסיס הבית במשך 5 שנים. לאחר מכן יצא לארה"ב כדי לנהל את פעילות שטראוס בצפון אמריקה, ובמהלך תקופה זו כיהן כמנכ"ל ויו"ר מקס ברנר ופיתח את השותפות עם פפסיקו שהתרחבה לשותפות גלובלית. בר-דעה הקים את אובלה, פעילות הסלטים והמטבלים בשותפות עם פפסיקו מחוץ לצפון אמריקה, הפעילה כיום באוסטרליה, בניו-זילנד, במקסיקו, בהולנד ובגרמניה.

ב-4 השנים האחרונות, כמשנה למנכ"ל קבוצת שטראוס, בר-דעה הוביל לצד לסין את האסטרטגיה של הקבוצה. בנוסף הוא מכהן כיו"ר שטראוס מים וכחבר דירקטוריון מטעם שטראוס במיזם המשותף עם פפסיקו בתחום הסלטים והמטבלים.