מנכ"ל פלאפון: "חוזרים למערכת הישנה; נשקול הפיצוי מחדש"

(עדכון) - מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, אומר כי HP לא מצאה את מקור הבאג שגרם לתקלה אתמול והבוקר, ולפיכך הוחלט בתיאום איתה כי כל הלקוחות שעברו כבר למערכת החדשה יחזרו בימים הקרובים למתג הישן

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: יונתן בלום

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, אומר היום (ד') ל"גלובס" כי בימים הקרובים החברה תשלים החזרת כל לקוחות פלאפון ששודרגו למערכת החדשה - בחזרה למערכת הישנה, עד שיוחלט סופית כיצד והאם להמשיך בעבודות השדרוג. גוראון אומר כי לאור התקלות האחרונות מהשבוע שעבר, כולל אתמול והיום, פלאפון תבחן מחדש את נושא הפיצוי ללקוחות, אחרי שהודיעה כי תעניק חודש גלישה חינם ללקוחות שנפגעו ספציפית בתקלה לפני כשבוע וחצי. 

אתמול (ג') והיום בבוקר התגלו שיבושים ברשת פלאפון שמנעו מהחברה להוציא ולקבל שיחות באופן שוטף, וזאת אחרי שביום ראשון שעבר התרחשה תקלה שנמשכה 4 ימים ופגעה בחלק ניכר מהלקוחות. 

בשיחה עם "גלובס" הדגיש גוראון כי כרגע הרשת יציבה, והחברה ביחד עם אנשי HP (לדברי HP, מדובר בחברה-אחות שפוצלה ונקראת HPE) עושים עבודה משותפת על-מנת להבטיח שהרשת תישאר יציבה, עד שכאמור כל הלקוחות יוחזרו לרשת הישנה, שעבדה ללא תקלות וללא שום בעיות לאורך שנים, והיא זמינה לשימוש חוזר. 

מדובר במתג (HLR) מרכזי משודרג שאליו הועברו כל הלקוחות במסגרת תהליך ארוך שתוכנן שנה וחצי. לדברי גוראון, במתג זה התגלה באג יצרן, שכרגע מנסים לאתר אותו, אך עדיין לא נמצא לו פתרון, וכל עוד זה המצב, תאורטית יש מצב שהתקלות יחזרו, והחברה עושה הכול על-מנת שהרשת תישמר יציבה. 

גוראון אמר כי אותו מתג משודרג הותקן גם בחברת התקשורת AT&T, וכי בשלב הזה לא ניתן להעריך כמה ימים ייקח התהליך של החזרת המנויים למערכת הישנה, אך בכל מקרה סוכם ביחד עם אנשי HP שזה הדבר הנכון לעשות בשלב הזה. גוראון אמר עוד כי הוא בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר ב-HP, וכי גם הם אינם יודעים להסביר את מקור התקלה.

בסביבות השעה 10:05 היום נמסר מפלאפון כי "השיבושים שהחלו הבוקר הסתיימו נכון לשעה זו. צוותי הנדסה של החברה ומומחים מחברת HP ממשיכים לנטר ולעקוב אחר ביצועי הרשת".

כאמור, אתמול (ג') אחר-הצהריים  שוב אירעה תקלה ברשת של חברת פלאפון. לקוחות של החברה דיווחו כי הם חווים קושי להוציא ולקבל שיחות טלפון. דיווח של אחד הלקוחות של החברה העלה כי הוא אינו מצליח להוציא או לקבל שיחות, ובנוסף התברר כי גם ברשתות הועלו שוב הערכות לגבי תקלה ברשת החברה, מספר ימים לאחר שפלאפון סבלה מתקלה משמעותית. 

ככל הנראה התקלה הייתה שוב במתג ה-HLR, אותו מתג שהחברה שדרגה בתקלה הקודמת, ובאמצע התהליך השתבש בו משהו, והוא החל לפעול באופן שגוי. מתג ה-HLR של פלאפון הוא מתג של חברת HP, שפלאפון השתמשה בו ברשת ה-CDMA הישנה וברשת הדור הרביעי במקביל.