אחרי סלינגר, גם המפקחת על הבנקים תעיד בוועדת החקירה

ההלוואות לטייקונים - החקירה נמשכת: עד כה זומנו להעיד בוועדה מנהלי הבנקים, שאמורים להופיע בפניה בחודשים אוקטובר ונובמבר • יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל הבהיר למפקחת שתצטרך להגיע לוועדה אחרי הבנקאים

חדוה בר / צילום: איל יצהר
חדוה בר / צילום: איל יצהר

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, תזומן להעיד בפני ועדת החקירה הפרלמנטרית להתנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים גדולים, אחרי הבנקאים. עד כה זומנו להעיד בפני הוועדה מנהלי הבנקים, שאמורים להופיע בפניה בחודשים אוקטובר ונובמבר. בין בנק ישראל לוועדה התנהלו בעבר מגעים בנושא זימונה של בר, שהציעה  מיוזמתה להופיע לפני הבנקאים, במעמד של מעין עד-מומחה, ולהציג לחברי הוועדה תמונת מצב כללית של מערכת הבנקאות והפיקוח עליה.

ואולם יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל דחה את הרעיון והבהיר כי בר תידרש להשיב על שאלות חברי הכנסת ככל הבנקאים שזומנו להעיד בפני הוועדה. על מנת לרכך את הרושם שהתעורר סביב זימונה של הממונה לשעבר על שוק ההון, דורית סלינגר, הציעו בוועדה לבר להופיע יחד עם אנשי צוותה ולא לבדה. בנוסף מתנהלים בין הצדדים מגעים לגבי החומרים שיעביר לוועדה הפיקוח על הבנקים. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר ל"גלובס" כי הוא אינו רואה אפשרות שבר לא תזומן להעיד בפני הוועדה וכי אי-הזמנתה בשלב זה נובעת מסיבות טכניות בלבד.

חברים בוועדה אומרים כי כבל הבהיר למפקחת שתצטרך להגיע לוועדה אחרי הבנקאים.

חברת הוועדה והיוזמת שלה, ח"כ אילת ורבין נחמיאס: "אין מצב שהמפקחת על הבנקים לא תגיע להופיע בפני ועדת החקירה הפרלמנטרית, בוודאי לאור העובדה שהפיקוח על הבנקים מחזיק בידיו מידע קריטי על התפתחות האשראי לבעלי הון מסוימים - לטוב או לרע".