נאסד"ק הסירה ההשעיה: מניית אופקו נסחרה הערב ונפלה 15%

הבורסה השעתה את המסחר במניה לפני כשבוע בעקבות האשמות נגד בעל השליטה פיליפ פרוסט בתרמית ני"ע

פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי
פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי

בורסת הנאסד"ק הסירה את ההשעיה שהטילה על המסחר במניית אופקו הלת' (OPK). בשעה 20:15 (שעון ישראל), הערב (ו'), החלה המניה להיסחר שוב בנאסד"ק, ועם פתיחת המסחר בה צנחה ב-11%. המניה סיימה את המסחר בנפילה של 15%.

המסחר במניה נעצר לפני שבוע, ב-7 בספטמבר, בעקבות ההאשמות של רשות ני"ע בארה"ב (SEC) כנגד בעל השליטה בחברת התרופות, פיליפ פרוסט, ואחרים, בתרמית בני"ע. פרוסט ותשעה משקיעים אמריקאים אחרים מואשמים על-ידי SEC בהרצת מניות של חברות שונות בשנים 2013-2018. ביום שישי שעבר עוד הספיקה מניית אופקו לצנוח ב-18% לפני שהמסחר הושעה בה בנאסד"ק.

הירידות במניית אופקו בנאסד"ק בינתיים מתונות מן הירידות בתל אביב ב-5%. סביר להניח כי הפעם, בניגוד להרגלו, פרוסט אינו עומד מאחורי רכישת מניות הממתנת את הירידות במניית החברה, אם כי אין לדעת. אם יעשה זאת יהיה זה מהלך חוקי.

אתמול (ה') ננעל שבוע המסחר בת"א באופן דרמטי עם צניחה של כ-35% במניית אופקו, לאחר שהמסחר במניה נפתח למשך דקה בלבד לקראת נעילת המסחר בבורסת תל אביב. 

צניחת מניית אופקו העבירה את מדד המניות ת"א-35, שבו היא תפסה משקל של 2.5%, לירידה יומית של 0.35%. גם מדד ת"א-125 ננעל עם ירידה, בשיעור של 0.2%. הבורסה הודיעה בסוף יום המסחר כי אופקו תיגרע ממדד ת"א-35 ביום שני הקרוב, 17.9.

כעת, בעקבות הפסקת השעיית המניה מן המסחר בנאסד"ק, אין כרגע סיבה לבורסה לגרוע את מניית אופקו ממדדי הבורסה ביום שני הקרוב.