האם נטפליקס תצליח להדיח את HBO כזוכה הגדולה באמי?

לראשונה, ענקית הסטרימינג עקפה את ענקית הכבלים שהובילה את הטבלה במשך 16 שנים ברציפות, וצברה לזכותה 112 מועמדויות - לעומת 108 מועמדויות של HBO

האם נטפליקס תצליח להדיח את HBO כזוכה הגדולה בטקס פרסי האמי? הקרב בין השתיים יתרחש מחר, בטקס פרסי האמי ה-70, כשלראשונה ענקית הסטרימינג מובילה עם מספר רב יותר של מועמדויות מאשר כל רשת אחרת - 112. HBO, שנמצאת בבעלות AT&A, מגיעה עם "משחקי הכס" האימתנית שלה, שצברה 22 מתוך 108 המועמדויות של רשת הכבלים היוקרתית. 

השתיים יתחרו על הפרסים המכובדים ביותר בתעשיית הטלוויזיה מול ערוץ הכבלים הזול FX, ערוץ הטלוויזיה NBC, והשירותים המקוונים הולו ואמזון פריים - רק חלק מהחברות שעושות מאמצים להפנות את אור הזרקורים לתוכניות שלהן בים אדיר של תוכניות.

"ה'וולמארט של שירותי המינוי לווידאו'"

HBO ונטפליקס נאבקות על הצופים מאז שנת 2013, כשספקית שירות הזרמת המדיה השיקה את "בית הקלפים" - מותחן פוליטי שביסס את מעמדה. זאת, לאחר שבמשך תקופה ארוכה חלשה HBO על התחום באמצעות סדרות עתירות שבחים כמו "הסופרנוס" ו"סקס והעיר הגדולה". מאז הרחיבה נטפליקס את פעילותה למגוון רב של סוגות, מה שסייע לה להגדיל את מספר מועמדויותיה לאמי.

מנגד טוענת HBO כי התמקדותה במספר מצומצם של תוכניות שנבחרו בקפידה מבטיח את איכותן. רנדל סטיבנסון, מנכ"ל AT&T, תיאר בשבוע שעבר את נטפליקס כ'וולמארט של שירותי המינוי לווידאו', והשווה את HBO ליצרנית תכשיטי היוקרה טיפאני. "מדובר במותג פרימיום איכותי מאוד עם תוכן פרימיום", אמר סטיבנסון.

עד כה המרוץ בין השתיים היה צמוד, לאחר שעשרות מפרסי האמי של השנה הנוכחית הוענקו באירועים שנערכו במועד מוקדם יותר החודש בלוס אנג'לס. HBO זכתה ב-17 פרסים, כולל פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר עבור "יומני הזן של גארי שנדלינג", מחווה לקומיקאי שמת במפתיע מהתקף לב לפני שנתיים. נטפליקס, לעומתה, זכתה ב-16 פרסים.

HBO תשמור על מעמדה?

מומחים לפרס האמי טוענים שמשחקי הכס של HBO הוא המתחרה המוביל עם "סיפורה של שפחה" של הולו על פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. נטפליקס מתחרה בקטגוריה זו גם עם הסדרות המדוברות "דברים מוזרים" ו"הכתר". 

כמו כן, שירות הזרמת המדיה אמזון פריים מתחרה על פרס הקומדיה הטובה ביותר עם "גברת מייזל המופלאה"; וגם ערוץ הכבלים הזול FX מתחרה עם "אטלנטה".

מנכ"ל IndieWire, מייקל שניידר, צופה שמצביעי האמי יחלקו את הפרסים לכמה שירותי הזרמה וערוצים מסורתיים, אך ש-HBO תשמור על מעמדה הדומיננטי כספקית המכובדת ביותר. "ל-HBO יש את מרבית המתמודדים המובילים", ציין שניידר.