האנשים שעושים את ההייטק: "רציתי להיות מורה למתמטיקה"

אולגה שוורצמן (27), מתכנתת צד שרת בחברת GE Digital • טווח שכר: 19-23 אלף שקל

אולגה שורצמן / צילום: אולגה שורצמן
אולגה שורצמן / צילום: אולגה שורצמן

איפה אני תופסת אותך?

"באיטליה, אני כאן בירח דבש. אמנם התחתנתי כבר במרץ, אבל עכשיו זה הסתדר טוב עם החגים. לקחנו חופשה של שבועיים וחצי ואנחנו מטיילים ברחבי איטליה".

מה את עושה בג'נרל אלקטריק דיגיטל, וכמה זמן את בחברה?

"אני עובדת בחברה כשנתיים. לפני זה עבדתי בבנק הפועלים כמתכנתת, וידיד שלי שעבד ב-GE ואמר לי שיש פה ראש הצוות שמחפש ג'וניורים - כלומר מתכנתים מתחילים. זה התאים לי כי הייתי יחסית חסרת ניסיון. סיימתי את הלימודים במהלך הצבא. ההגדרה ג'ויניור היא של מתכנת עד 3 שנים. בכל מקרה זה ממש נראה לי. עברתי את המסלול והתקבלתי".

כמה זמן חיפשת עבודה לפני כן?

"לא חיפשתי. פשוט שמעתי על ההזדמנות וקפצתי עליה".

ג'נרל אלקטריק זו חברה גדולה.

"ענקית. GE דיגיטל הוא חלק התוכנה. יש לנו ענן שעליו מפתחים אפליקציות שמגשרות בין חיישנים. למשל - מדחף מטוס שבו חיישנים שמדווחים ממצאים - אנחנו יכולים לאסוף את המידע הזה לדעת מה קורה. הלקוחות שלנו הם חברות גדולות, חברת גז רוסית, למשל. חברות גדולות בעולם".

מה את הכי אוהבת בתפקיד שלך?

"את התכנות עצמו: פשוט לפתח אלגוריתם ולראות אותו עובד".

איך הגעת לתכנות?

"בשביל זה צריך ללכת אחורה לכיתה ח'. למדתי בבית ספר דתי והיה לנו שיעור מחשבים בו לימדו אותנו שפת C ו-++C. מיד הבנתי שזה בשבילי. בתיכון עשיתי 10 יחידות מחשבים, ובהמשך התקבלתי לקורס תכנות קדם צבאי בממר"ם. הגעתי לחיל הים אבל לא שובצתי לצוות תכנות, הייתי אשת תשתיות שאחראית על שרתים. זה היה בסדר, אבל הרגשתי שתכנות זה הכיוון האמיתי שלי. שרתתי שש שנים בקבע, ומתוכן במשך ארבע שנים עשיתי תואר במכללה האקדמית במדעי המחשב".

לפני כיתה ח', כילדה, לא הכרת את עולם המחשוב?

"תמיד הייתי טובה במתמטיקה, אבל את עולם התכנות לא היכרתי. עליתי ארצה בגיל 3.5 מאוזבקיסטן, כך שמבחינתי הילדות שלי הייתה בארץ. המשפחה שלי לא דחפה אותי למסלול מסוים. גם לאבא שלי יש גישה ריאלית, אבל הוא מדור ישן יותר. האמת היא שכילדה דווקא רציתי להיות מורה למתמטיקה".

אם לא היית פונה למסלול של מחשבים, מה את חשובת שהיית עושה היום?

"זו שאלה קשה. תמיד התעניינתי בביולוגיה, אז אולי משהו בתחום הזה".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"אני רוצה פשוט להתקדם מקצועית ולהכיר טכנולוגיות חדשות. כרגע אני נהנית יותר מהתכנות עצמו ולא חושבת על ניהול".