בורסות אירופה | סיקור שוטף

דאו ג'ונס ננעל בשיא; הישראליות זינקו בארה"ב: מזור עלתה ב-10% ופרוטליקס קפצה ב-14%

נאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו בירידות • נעילה חיובית באירופה ובאסיה • מדטרוניק רוכשת את מזור רובוטיקה הישראלית ב-1.6 מיליארד דולר • פרוטליקס הודיעה על תוצאות חיוביות בשלב 3 של הניסויים הקליניים • מחיר הנפט עלה

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים  

 

23:00

המסחר בארה"ב ננעל במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק  נסחר במהלך כל יום המסחר בירידות, S&P 500  פתח בעליות ואף הגיע לשיא חדש במהלך המסחר אך נסגר בירידות. לעומת זאת, מדד דאו ג'ונס  סיים בשיא כל הזמנים ביום השני ברציפות - 26,726.4 נקודות. מבחינה שבועית, דאו ג'ונס סיכם היום עלייה שבועית של 2.2% ואילו S&P 500 עלה השבוע ב-0.8%. נאסד"ק נפל השבוע ב-0.3%. 

מניית מזור רובוטיקה  זינקה במסחר ואילו מדטרוניק  נסחרה כמעט ללא שינוי. ישראלית נוספת שזינקה במסחר היום זו פרוטליקס 

מניות טוויטר  ומיקרון טכנולוג'י  נפלו במהלך המסחר. 

מחיר הנפט  עלה ל-70.8 דולר לחבית. 

21:45

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק  יורד, ומדדי S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים.

ענקית הקמעונאות וולמארט  שלחה מכתב לנציב הסחר של ארה"ב ובו הזהירה כי הטלת מכסים נוספים על מוצרים סינים יביאו לזינוק במחירי מוצריה

טוויטר  דיווחה כי תיקנה באג, שעשוי היה לאפשר למפתחים חיצוניים לקבל הודעות פרטיות של משתמשים

מחיר הנפט  ממשיך לעלות. 

20:30

המסחר בארה"ב מתנהל גם בשעה זו במגמה מעורבת. כך, מדד נאסד"ק  יורד ואילו S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים. S&P 500 ודאו ג'ונס הגיעו לשיא כל הזמנים עם פתיחת המסחר, וכעת ירדו מעט. 

מניית מזור רובוטיקה  ממשיכה להיסחר בעליות, אך מניית מדטרוניק , שרוכשת אותה ב-1.6 מיליארד דולר, נסחרת בירידות קלות. גם מניית פרוטליקס  הישראלית נסחרת בעליות חדות בעקבות תוצאות חיוביות בשלב 3 של ניסויים קליניים. 

מניית אפל  נסחרת בירידות קלות. החברה החלה למכור את דגמי האייפון החדשים שלה ברחבי העולם. 

19:00

המסחר באירופה ננעל בעליות. כך, דאקס , פוטסי קאק  וסטוקס 600  ננעלו במגמה חיובית.

בינתיים, המסחר בארה"ב ממשיך במגמה מעורבת. כך בעוד ש-S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים, נאסד"ק 100  יורד.

מניית טילריי, חברת הקאנביס הקנדית, צונחת ומוחקת את הזינוק שלה השבוע בנאסד״ק. כך, המניה נופלת בכ-26%. ואילו מניית פרוטליקס  הישראלית, שמפתחת תרופות למחלות נדירות, מזנקת בנאסד"ק על רקע הודעת החברה על תוצאות חיוביות בשלב 3 של הניסויים הקליניים. 

מחיר הנפט  עולה לאחר דיווח כי מדינות אופ"ק ומדינות שאינן חברות בארגון שוקלות להגדיל את התפוקה ב-500 אלף חביות ביום. זאת כדי לענות על המחסר בשל הסנקציות על איראן. 

18:00

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת, כך בעוד ש-S&P 500  ודאו ג'ונס  עולים, נאסד"ק  יורד. המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות. כך, דאקס , פוטסי קאק  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית.

מניית רדקום  עברה לירידות. מניית מקדונלדס  בולטת בעליות בדאו ג'ונס, לאחר שהחברה הודיעה כי תעלה את הדיבידנד הרבעוני ל-1.16 דולר למניה במקום 1.01 דולר למניה. מניית מיקרון טכנולוג'י  בולטת בירידות בנאסד"ק לאחר חשש המשקיעים כי מלחמת הסחר תפגע בתוצאות החברה. 

הליש"ט נחלש כעת ב-1.33% מול הדולר. ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום כי השיחות עם האיחוד האירופי לגבי הברקזיט הגיעו למבוי סתום

16:30

המסחר בארה"ב נפתח בעליות. כך, מדדי נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  נמצאים במגמה חיובית. המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות. מדד דאו ג'ונס עלה עם פתיחת המסחר ב-100 נקודות לשיא חדש - 26,732 נקודות. 

מניית מזור רובוטיקה  מזנקת בעקבות מכירתה לחברת מדטרוניק  ב-1.6 מיליארד דולר. 

מניית רדקום  עולה זאת לאחר ירידות חדות בימים האחרונים בשל סופת הטייפון שפגעה בלקוח מרכזי של רדקום בפיליפינים. 

הליש"ט צונח מול הדולר בעקבות הצהרתה של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאחר שיחות הברקזיט עם האיחוד האירופי. כך, הליש"ט נחלש ב-1.47% מול הדולר. 

15:15

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות. כך, דאקס , פוטסי  וקאק  נסחרים במגמה חיובית. גם סטוקס 600  רושם עליות. 

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח גם הוא בעליות, כך לפי החוזים העתידיים.

חברת מדטרוניק האמריקאית רוכשת את חברת מזור רובוטיקה הישראלית ב-1.6 מיליארד דולר. מזור מפתחת מערכות רובוטיות לניתוחים בעמוד השדרה. העסקה תבוצע במחיר למניה המהווה פרמיה של 11% על מחיר מניית מזור בנאסד"ק אמש. מניית מזור רובוטיקה  מזנקת בכ-10% במסחר המקדים בנאסד"ק ואילו מדטרוניק  נסחרת בירידה קלה מאוד במסחר המקדים.

אפל  החלה למכור היום את דגמי האייפון החדשים שלה, Xs ו-Xs Max, במדינות נבחרות בעולם. המכירה החלה הלילה במזרח אסיה, הגיעה הבוקר לאירופה ואחר הצהריים יגיע תורה של ארצות הברית.

הליש"ט נחלש ב-0.91% מול הדולר ואילו האירו נחלש ב-0.12%. מחיר הנפט  עולה. 

11:30

המסחר באסיה ננעל לפני זמן קצר עם עלייה במדדי המניות העיקריים. מדד שנגחאי  זינק ב-2.5% ומדד Hang Seng  של הונג קונג עלה ב-1.7%. מוקדם יותר ננעל המסחר בטוקיו עם עלייה של 0.8% במדד הניקיי 

המסחר בשוקי המניות האירופיים ממשיך במגמה חיובית, עם עלייה בכל מדדי המניות העיקריים. מדד פוטסי 100  הבריטי עולה בקרוב ל-1%, וכך גם מדד DAX  הגרמני. מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי רושם עלייה של יותר מ-0.5%. 

10:00

שוקי המניות האירופיים פתחו את יום המסחר האחרון לשבוע זה בעליות שערים. DAX  הגרמני עלה בפתיחת המסחר ב-0.6%, FTSE  100 הבריטי עלה ב-0.5% ומדד Stoxx 600  הכלל-אירופי עלה ב-0.2%. 

המגמה החיובית ניכרת היום גם בשוקי המניות האסייתיים. מדד Hang Seng  רושם עלייה, לאחר שהמסחר בטוקיו ובשנגחאי ננעל עם עליות במדדי המניות העיקריים. מדד Nikkei  היפני עלה 0.8% ומדד Shanghai Composite  זינק ב-2.4%.

08:00 

 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ו') במגמה חיובית. המדדים ניקיי , ASX , הנג סנג , שנחאי  וקוספי  רושמים כולם עליות שערים. 

אמש ננעל המסחר בבורסות וול סטריט בעליות, ומדד S&P 500  הגיע לשיא של כל הזמנים. גם הדאו ג'ונס  עלה ב-258 נקודות, והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר, בעקבות העליות במניית אפל  והחששות ההולכים ופוחתים מהחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לשיא ב-S&P 500 בחשבון הטוויטר שלו:

 

מדד הנאסד"ק  ננעל גם הוא בעלייה של כ-1%, מובל על ידי אמזון , שטיפסה בכ-1%.