ממן תנסה לאשר שוב עד 3.5 מיליון ש' בשנה למנכ"ל בעז צפריר

באסיפה הקודמת לא הצליחה החברה לקבל את הרוב הנדרש לאישור זה בעקבות שינוי סיווג הצבעתה של אל-על, בעלת עניין בממן

חברת המטענים והמשלוחים ממן  תנסה בקרוב לאשר שוב מול בעלי מניותיה את תנאי העסקת המנכ"ל שלה, בעז צפריר, בעלות שנתית מקסימלית של 3.5 מיליון שקל. זאת לאחר שבאסיפה הקודמת לא הצליחה לקבל את הרוב הנדרש לאישור זה בעקבות שינוי סיווג הצבעתה של חברת אל-על, המחזיקה בכ-15% ממניותיה של ממן.

באסיפת בעלי המניות של ממן, שנקבעה לעוד כשבועיים (15.10), מבקשת החברה לאשר לצפריר שכר חודשי של 86 אלף שקל, צמוד למדד, הטבות נוספות ומענק שנתי על בסיס תוצאותיה הכספיות של החברה ובסכום של עד 2.4 מיליון שקל. תנאי העסקתו של צפריר דומים לאלה מהם נהנה המנכ"ל הקודם של ממן, עופר לינצ'בסקי, לו אישרו בעלי המניות באחרונה מענק פרישה של 400 אלף שקל.

צפריר מונה למנכ"ל חברת ממן בתחילת חודש מאי האחרון, לאחר שכיהן בעבר כמנכ"ל רכבת ישראל, מנכ"ל חברת פטרוטק (Petrotec), מנכ"ל תשלובת מוצרי המזון זוגלובק ומנכ"ל קבוצת שמן תעשיות.

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד כבר אישרו בעלי המניות של ממן את תנאי העסקתו, בתמיכת כ-60% מבעלי המניות שלקחו חלק בהצבעה והוגדרו כמצביעים שאינם בעלי עניין אישי, ובהם חברת אל-על.

אולם, בעקבות פניית סגל רשות ני"ע, עדכנה אל-על בתחילת חודש אוגוסט כי "למען הזהירות יש לראות בה כמי שהינה בעלת עניין אישי באישור ההחלטה", לאחר שבאסיפת בעלי המניות סיווגה עצמה כמי שאינה בעלת עניין אישי בהחלטה.

שינוי סיווגה של אל-על, שמלבד היותה בעלת עניין בממן היא גם בעלת קשרים עסקיים מולה, הוריד את שיעור התומכים שאינם בעלי עניין ואשר לקחו חלק בהצבעה לפחות מ-15% והוביל את ממן לזימון מחודש של אסיפת בעלי המניות.

ממן, שבשליטת חברת תעבורה אחזקות של משפחת לבנת, מפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג ונותנת שירותי קרקע ולוגיסטיקה בשדות תעופה.

ההכנסות עלו, הרווח ירד

בסיכום מחצית השנה הראשונה הכנסות החברה עלו ב-4% ל-444 מיליון שקל, אולם הרווח התפעולי שלה נשחק בשיעור דו-ספרתי ואוזן חלקית בשינוי חיובי בסעיפי מימון - ובשורה התחתונה היא הציגה ירידה של 4% ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-9 מיליון שקל.

מתחילת השנה נשחקה מנייתה ב-13% והיא משקפת לממן שווי חברה של כ-290 מיליון שקל.

יו"רית ממן, בהיקף משרה של 50%, היא נחמה רונן, שלה אישרו בעלי המניות באחרונה שידרוג של 11% בשכרה החודשי, לסכום של 42 אלף שקל. רונן מכהנת כיו"ר ממן מאז יולי 2004.