הסטארט-אפ הישראלי פורטר גייס 50 מיליון דולר

פורטר פיתח מערכת שמאפשרת לרשתות סחר אלקטרוני וחנויות מקוונות לחסום ניסיונות הונאה בתשלומים • הגיוס הובל ע"י קרן March Capital Partners

מימין: מייסדי פורטר לירון דמרי, מיכאל רייטבלט ואלון שמש / צילום: ויקטור לוי
מימין: מייסדי פורטר לירון דמרי, מיכאל רייטבלט ואלון שמש / צילום: ויקטור לוי

חברת Forter (פורטר) הישראלית הודיעה היום (ד') על סגירת גיוס הון בסבב D בהיקף 50 מיליון דולר. גיוס ההון הובל על ידי קרן March Capital Partners בהשתתפות קרן Salesforce Ventures והמשקיעים הקודמי - קרן Sequoia Capital, קרן New Enterprise Associates, וקרן Scale Venture Partners. מדובר בסבב הגיוס הגדול ביותר של פורטר עד כה, וסך ההון שגויס על ידי החברה מגיע ביחד איתו ל-100 מיליון דולר.

פורטר פיתחה מערכת שמאפשרת לרשתות סחר אלקטרוני וחנויות מקוונות לחסום ניסיונות הונאה בתשלומים, תוך הרחבת מספר העסקאות הלגיטימיות שאינן נחסמות בטעות. היקף העסקאות שעוברות דרך מערכות החברה מגיע לפי דיווחיה ליותר מ-50 מיליארד דולר בשנה. בשנה האחרונה שילשה החברה את מספר הלקוחות, ובין השאר צורפה לרשימת 50 חברות הפינטק המובילות של מגזין פורבס.

בשיחה עם גלובס אומר לירון דמרי, ממייסדי החברה: "הגיוס הנוכחי הוא ביטוי לזה שהשוק מכיר בחשיבות הנושא, בגלל הרוח הגבית שמקבלים הגנבים בעקבות הונאות בחברות כמו הום דיפו וטרגרט, ושאלות של עומס קניות ופרטיות הלקוחות שיוצרות גן עדן לגנבים. זה גם ביטוי להכרה בפורטר כשם נרדף לטיפול מתקדם בהונאות אשראי בארה"ב. כל ריטיילר גדול עם מיליארדי עסקאות מבין היום שהדרך לטפל בהונאות אשראי זה לא על ידי שאנשים יסתכלו על כל עסקה אלא באופן אוטומטי שמשלב למידת מכונה ומתודולוגיות מתוחכמות של מניעת הונאות".

לדברי דמרי השתתפו בגיוס כל המשקיעים הנוכחיים בחברה, ונוצר מצב של ביקוש יתר מצד המשקיעים. קרן מארץ' שהובילה את הגיוס היא קרן מלוס אנג'לס שמתמחה בעולם הקמעונאות המסורתית. "הם מחפשים בנרות פיתרון לאתגר שמציבה בפניהם אמזון, והמערכת של פורטר היא אגרגטור של מידע, שמאפשר לכל הסוחרים להילחם ביחד בגנבות".

חברה ישראלית נוספת שפועלת בתחום זה היא ריסקיפייד, שמציעה גם היא טכנולוגיה לזיהוי הונאות בתשלומים מקוונים בכרטיסי אשראי. לדברי דמרי מתמקדת פורטר במספר מצומצם של לקוחות גדולים עם מעל מיליארד עסקאות בשנה, בעוד שלריסקיפייד יש אלפי לקוחות בסדרי גודל בינוניים וקטנים.

עם 2,300 פריצות שחושפות פרטים אישיים של 2.6 מיליארד משתמשים, אשר דווחו במחצית הראשונה של 2018, להאקרים יש כיום יותר גישה לגניבת זהויות ולהונאות בסחר אלקטרוני מאשר אי-פעם בעבר. מדד ההונאות שהתפרסם לאחרונה מגלה עלייה של 53% במקרי השתלטות על חשבונות בשנה האחרונה. שיעור ההונאות באינטרנט גואה לשיאים חדשים, מדרבן חברות סחר רבות לחפש כלים חדשים למניעת הונאות.

המערכת של פורטר מאפשרת ללקוחות להיעזר בניסיון המצטבר מכל מקרי ההונאה שזוהו כדי להתמודד כנגד הסכנה. המערכת משפרת את חוויית המשתמש, ומסייעת למנוע דחייה של תשלום במקרים שאינם מהווים הונאה, ובכל מגדילה את ההכנסות. החברה משלבת טכנולוגיות למידת מכונה מתוחכמות עם מומחיות אנושית, המתבססים על הרקע של המפתחים במודיעין הצבאי הישראלי ועל מחקר מעמיק. כך הולך ומתרחב מסד הנתונים, שכיום כבר מכסה יותר מ-180 מיליון קונים בארה"ב. הטכנולוגיה של פורטר מאפשרת לאשר יותר מ-95% מהעסקאות שעוברות דרך החברה והרשת הזו הולכת וגדלה ומהווה שיתוף פעולה של קמעונאים כנגד ההאקרים. בין לקוחות החברה רשתות מסחר מרשימת ה-Fortune 500, חברות נסיעות, וחברות ממשמעותיות בתחומים הדיגיטליים.

מיכאל רייטבלט, מנכ"ל החברה ואחד המייסדים, אומר: "הונאה היא תופעה שמשנה צורה ללא הרף. כדי להתקדם מהר ולתמוך בלקוחות בכל השירותים שהם רוצים להציע לצרכנים, אנחנו מתכננים להכפיל את היקף השקעה שלנו במחקר ופיתוח, להרחיב את הכיסוי הגלובלי שלנו ולהוסיף שיתופי פעולה עם חברות נוספות באקוסיסטם של הסחר האלקטרוני והתשלומים".

ג'יימי מונטגומרי, שותף במרס קפיטל פרטנרס, אמר: "אנו רואים מגמה ברורה של מעבר מסחר מסורתי לסחר מקוון, והצוות של פורטר בנה פתרון לאיתור ומניעת הונאה על פני כל האקוסיסטם של התשלומים, עם טכנולוגיות הדור הבא שעושה שימוש בלמידת מכונה. אנו שמחים להיות מעורבים ולתמוך בחברה בחזית התעשייה, כדי לראות את פורטר מתפתחת ככל שאופי ההונאות נעשה מורכב יותר".

פורטר הוקמה בשנת 2014 על ידי מיכאל רייטבלט, אלון שמש ולירון דמרי, שהקימו לפני כן את חברת Fraud Sciences שנרכשה על ידי Paypal בשנת 2008. החברה פועלת ממשרדיה בניו-יורק ובמרכז פיתוח בתל-אביב ולאחרונה הודיעה על הרחבת פעילותה לאירופה עם פתיחת המשרד הבריטי הראשון שלה בלונדון והיא ממשיכה לגדול צוות הניהול שלה בסיס הלקוחות באזור.