אחרי עשור: תנובה נפרדת מהשטוזים של יופלה

תנובה תפסיק להשתמש במותג "יופלה שטוזים", ואת מקומו יתפוס המותג "יופלה smooth" • המותג "תאומים", שאתו פעלה תנובה במגזר החרדי עם מעדני גבינה לפעוטות, ימשיך לפעול

יופלה smooth / צילום: ברוך נאה
יופלה smooth / צילום: ברוך נאה

אחרי כעשור, קבוצת תנובה מחליטה לסיים את ההתקשרות עם הסופרת דתיה בן-דור - כך נודע ל"גלובס". ההתקשרות בין הצדדים נגעה לשימוש בשפת השטוזים, שבעקבותיו השיקה תנובה סדרת מעדני גבינה לפעוטות תחת המותג "יופלה שטוזים".

לאחרונה הודיעה תנובה לבן-דור על ההחלטה לסיים את ההתקשרות, החלטה שבעקבותיה תפסיק תנובה לשלם תמלוגים לסופרת. בעקבות זאת תנובה תפסיק גם להשתמש במותג "יופלה שטוזים", ואת מקומו יתפוס המותג "יופלה smooth". המותג "תאומים", שאתו פעלה תנובה במגזר החרדי עם מעדני גבינה לפעוטות, ימשיך לפעול. 

יופלה / צילום: ברוך נאה
 יופלה / צילום: ברוך נאה

לילך שולומון-כהן, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה, אומרת כי "בעידן של היום, שבו יש צורך לשמור על עדכניות לטובת הצרכנים שלנו ,לצד הצורך לנהל מספר רב של מותגים בצורה יעילה, החלטנו להפסיק את השימוש ב'שטוזים' ולהמשיך ולחזק את המותג העיקרי יופלה. בעוד שהמותג 'יופלה שטוזים' פנה רק לפעוטות עד גיל 3, המותג 'יופלה smooth' מאפשר לנו לפנות לטווח גילאים רחב יותר".

קטגוריית המעדנים לפעוטות סובלת מירידה במכירות מזה מספר שנים. אם בשנת 2015 היקף המכירות בקטגוריה הגיע ל-60 מיליון שקל במחירי צרכן, הרי שאשתקד הוא הסתכם ב-51 מיליון שקל בלבד - ירידה של 14%. במחצית הראשונה של 2018 המכירות בקטגוריה צנחו משמעותית והסתכמו ב-23 מיליון שקל במחירי צרכן, קצב שנתי המגלם ירידה של 10% נוספים מול 2017.

המתחרה העיקרי של "יופלה שטוזים" הוא המוצר הוותיק "גמדים" של שטראוס. לאחרונה התחדש המוצר בגרסה לדרך (באמצעות אריזה "סקוויז"). אחת הסיבות העיקריות לירידה בקטגוריה נעוצה בנושא הסוכר שמכילים המעדנים הללו - בנובמבר 2016 ערכה שטראוס מהלך של הפחתת סוכר במעדני "גמדים", מה שלא סייע להחזרת הקטגוריה לרמת המכירות של שנת 2015.