שוק הקריפטו איבד 13% משוויו ברבעון החולף ואת'ר צנח ב-50%

השווי של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים, המונה יותר מ-2,000 מטבעות שונים, ירד מ-255 מיליארד דולר בתחילת הרבעון השלישי לכ-222 מיליארד דולר בסופו • מחירו של הביטקוין, המוביל את השוק, עלה ברבעון ב-4%, ואילו XRP של ריפל זינק ב-23%

את'ריום / צילום: שאטרסטוק
את'ריום / צילום: שאטרסטוק

מחירי המטבעות הדיגיטליים המובילים שמרו על יציבות יחסית ביממה האחרונה (יום ג'), ואת העלייה הבולטת רשם ביטקוין קאש  (סימול: BCH) שעלה ביותר מ-1% והשלים עלייה שבועית של כ-23%. ביטקוין  (סימול: BTC), המוביל את שוק המטבעות הדיגיטליים, עלה בסך הכל בשבוע האחרון בכ-2%.

מחירו הנוכחי של הביטקוין, מעל 6,500 דולר (נכון ליום שלישי, לפי נתוני CoinMarketCap), נמוך ביותר מ-60% מרמת השיא של כ-20 אלף דולר, שאליה הגיע בסוף השנה שעברה. בסיכום הרבעון השלישי, שהסתיים ביום ראשון השבוע, הביטקוין עלה ב-4%. מנגד, נרשמו ברבעון ירידות ניכרות בכמה מטבעות אחרים המדורגים בצמרת השוק.

צניחת הביטקוין נבלמה
 צניחת הביטקוין נבלמה

כך למשל, את'ר  (סימול: ETH), האסימון של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, הניצב במקום השני בשווי השוק שלו, צנח ברבעון בכ-50%. ביטקוין קאש, במקום הרביעי בשוק, ואסימון הקריפטו EOS, במקום החמישי, צנחו שניהם כמעט ב-30% ברבעון השלישי. במקום השלישי בשוק, המטבע הדיגיטלי של ריפל, XRP, זינק ברבעון ב-23% והתקרב מאוד לאת'ר בשווי השוק שלו.

השווי של כלל שוק המטבעות הדיגיטליים, המונה יותר מ-2,000 סוגי מטבעות שונים, ירד מ-254 מיליארד דולר בתחילת הרבעון השלישי לכ-222 מיליארד דולר בסוף הרבעון - ירידה רבעונית של כ-13%.

ומה צפוי ברבעון האחרון של השנה? מבט אל הרבעונים האחרונים בכל אחת משלוש השנים הקודמות, מ-2015 עד ל-2017, מגלה כי אלה היו רבעונים מוצלחים עבור הביטקוין, שזכה בהם לתשואות גבוהות. עם זאת, הרבעון האחרון של 2014 מוכיח שהמצב עשוי גם להיות הפוך, כך שהתשואות בשנים הקודמות אינן מנבאות את מה שעתיד לקרות ברבעון הנוכחי.

על רקע הרבעון השלילי בשוק, בשבוע שעבר אישרה רשמית ענקית כריית הביטקוין הסינית Bitmain כי הגישה בקשה להנפקה ראשונית לציבור של מניותיה בבורסת הונג קונג. הנפקת ביטמיין תהיה מבחן חשוב לעניין של המשקיעים המוסדיים בשוק הקריפטו. לפי נתוני חברת המחקר ברנשטיין, ביטמיין החזיקה בשנת 2017 בנתח של 85% משוק מכונות הכרייה של מטבעות דיגיטליים. מהתשקיף שפרסמה ביטמיין לקראת ההנפקה, עולה כי החברה רשמה רווח נקי של 742 דולר במחצית הראשונה של 2018, כשהמקור העיקרי להכנסותיה הוא מכירות של ציוד חומרה לכריית מטבעות קריפטו.