ענקית הפינטק Broadridge תקים מרכז פיתוח חדש בישראל

מדובר במרכז הפיתוח הראשון בתחום התקשורת הדיגיטלית, שברודרידג' מקימה מחוץ לגבולות ארצות הברית, ובין השאר הוא יקדם את שיתוף הפעולה בין החברה לבין חברת שירותי הענן AWS של אמזון

ענקית הפינטק האמריקאית Brudridge Financial Solutions, שרכשה לפני כחצי שנה את סטארט-אפ התקשורת הדיגיטלית ActivePath, עומדת בהבטחתה בעת הרכישה ומרחיבה את פעילות המו"פ בישראל על בסיס מרכז הפיתוח של אקטיב-פאת'. מדובר במרכז הפיתוח הראשון בתחום התקשורת הדיגיטלית, שברודרידג' מקימה מחוץ לגבולות ארצות הברית, ובין השאר הוא יקדם את שיתוף הפעולה בין החברה לבין חברת שירותי הענן AWS של אמזון. בעקבות האקזיט גדל מספר העובדים בישראל ב-65% והגיע לכמה עשרות, וכעת בכוונת החברה להכפילו ויותר.

אבי ויס, מי שהיה מנכ"ל אקטיב-פאת', ימשיך לשמש כמנכ"ל ברודרידג' בישראל. בשיחה עם גלובס הוא אומר: "אנחנו מקימים מרכז עם חדשנות וטכנולוגיה פורצת דרך, והופכים להיות העוגן המרכזי של ברודרידג' בתחום הזה ולמעשה מובילים את הקבוצה האמריקאית היום. הפכנו למרכז הפיתוח של החברה, שממוקם בישראל ומאסה קריטית של התרחבות באה לפה. זה הולך מנוע הצמיחה הבא בתחום הדיגיטל של ברודרידג'".

ברודרידג', חברת ענק בשווי 16 מיליארד דולר והכנסות של 4 מיליארד דולר בשנה, נותנת שירותי מסירת מידע לצרכנים, כמו חשבונות, דיווחים ועוד. לקוחותיה הן חברות פיננסיות, ביטוח, ביטוח רפואי ומנהלי השקעות והחברה אחראית למשלוח כ-5.5 מיליארד דיווחים בשנה לכ-85% מבתי האב בארה"ב. הטכנולוגיה של אקטיב-פאת' מאפשרת לחברה לשדרג את מסירת המידע ממידע מודפס למידע דיגיטלי רב-ערוצי, הכולל מובייל, אימיילים, דפי HTML5, מסרונים, הודעות פוש, מסנג'ר ובקרוב גם וואטסאפ. מסד הנתונים הענק של החברה אודות צרכנים בצפון אמריקה, יאפשר לצוות הפיתוח הישראלי לפתח כלים של ניתוח ולמידת מכונה, להתאים מסרים ללקוחות וגם לממש פוטנציאל שיווקי.

הרחבת פעילות המו"פ בישראל נועדה לאפשר לברודרידג' גישה לכוח אדם ולחדשנות שמציע ענף ההייטק הישראלי. כמו כן היא תאפשר לחברה לאחד את הפלטפורמה של אקטיב-פאת' עם הפלטפורמה הקיימת של ברודרידג' ולשפר את חוויית הצרכן על ידי טכנולוגיות מבוססות ענן.

ויס אומר כי גם אחרי חמישה אקזיטים, תהליך הרכישה על ידי ברודרידג' עדיין יוצא דופן בעיניו: "אני נלהב שברודרידג' משקיעים פה באמת את מה שאמרנו שישקיעו, ומקימים פה מרכז שיביא עבודה לעשרות רבות של בתי אב. אנחנו נוגעים בחזית הטכנולוגיה ועושים את הדברים הכי מתקדמים על הענן. אז אולי יש את התהילה של האקזיט, אבל בסופו של דבר אתה רוצה לראות שכל מה שבנית הולך למקומות הנכונים. ואני יכול להגיד עכשיו שאנחנו כקבוצת פיתוח ישראלית, נמצאים במקום פנטסטי. עבורי זה הישג".

דאג דה-שוטר, סגן נשיא ברודרידג' לתחום התקשורת עם לקוחות, אמר: "ההתרחבות של מרכז המצויינות (CoE) הדיגיטלי שלנו, בשילוב עם ההשקה של מרכז הפיתוח בתל אביב, מדגישה את המחויבות שלנו לסייע ללקוחות למקסם את הערך של כל תקשורת. ברודרידג' סייעה ללקוחותיה לחשוף מידע שהן מחזיקות ברשותן בצורה דיגיטלית במגוון רחב של תעשיות ותחומים. אנו מביאים מומחיות נוספת לאימות אבטחה ולהתאמה אישית של תוכן, ונצוות שלנו בתל אביב ירחיב את יכולתנו לספק תקשורת דינמית וקונטקסטואלית לצרכנים באמצעות התאמה להעדפות האישיות שלהם".

אקטיב-פאת' הוקמה ב-2013 על ידי אריה מרג'י ועד למכירתה גייסה 4 מיליון דולר והעסיקה 15 עובדים. בעת הרכישה הצהירה ברודרידג' כי מדובר בצעד אסטרטגי של כניסה לשוק הישראלי, והישענות על מרכז הפיתוח הקיים כבסיס להרחבת הפעילות בישראל.