רשות שדות התעופה בהתקפה על אל-על: "משבשת פעילות"

דובר רש"ת פרסם הערב הודעה חריגה בחריפותה • "נדהמנו לשמוע שהכישלונות החוזרים ונשנים במהלך השנים האחרונות של חברת התעופה אל-על יוחסו לנתב"ג; חברת אל-על משבשת את הפעילות המבצעית של השדה וגורמת הוצאות מיותרות לרש"ת" • אל-על: "מעולם לא האשמנו איש בדבר. לא היה ולא נברא"

"נדהמנו הערב לשמוע שהכישלונות החוזרים ונשנים במהלך השנים האחרונות של חברת התעופה אל-על בדירוגה הנמוך בדיוק המבצעי והקשיים באיוש צוותי טיסות בחברת אל-על מאז שעות הבוקר יוחסו לנמל התעופה בן-גוריון" - כך הודיע הערב (ה') עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה. מדובר בהודעה חריגה הנובעת מהשיבושים הרבים בטיסות  אל-על מהבוקר, שיבושים שנבעו משרשרת של תקלות ובעיות באיוש צוותים.

"לאורך השנה האחרונה פגעו שיבושי חברת אל-על הן בדיוק המבצעי של החברה והן בדיוק המבצעי של נמל התעופה בן-גוריון, נמל הבית ממנו יוצאות טיסות החברה. רשות שדות התעופה רואה בחומרה את הפגיעה בציבור הנוסעים של חברת אל-על, אשר משבשת את הפעילות המבצעית של השדה וגורמת להוצאות מיותרות לרש"ת. מיותר לציין כי כל מאות הטיסות של למעלה מ-120 חברות שפועלות בנתב"ג יוצאות בזמן", כך ההודעה החריפה.

אתמול פרסמנו כי אל-על דורגה במקום ה39 מתוך 42 חברות תעופה ברשימת החברות המאחרות. נמל התעופה בן-גוריון דורג גם הוא במקום נמוך אל מול כ400 נמלי תעופה.

הבוקר חוותה אל-על שיבושים רבים בטיסותיה שגלשו גם לשעות הערב: טיסת החברה לפריז שיועדה לשעה 8 בערב צפויה להמריא רק בשעה 1 לפנות בוקר, וטיסת הבוקר לפראג שמיועדת למחר בשעה 3 לפנות בוקר צפויה לצאת רק בשעה 6 בבוקר. זאת ועוד, טיסות הבוקר לרומא ולפריז המריאו אחרי שעות ארוכות של עיכובים, ושדה התעופה התמלא בנוסעים כעוסים שטענו כי נומק בפניהם שהסיבה לשיבושים היא מחסור באיוש צוותי טייסים.

אל-על מסרה בתגובה: "מעולם לא האשמנו איש בדבר. זה לא היה ולא נברא".