אנשי חדשות 10 נערכים להפגנה: "נכניס היגיון בשיגעון"

עובדי חדשות 10 נערכים לישיבת מועצת הרשות השנייה מחר, כיוון שהרשות מסרבת להעביר להם את סדר היום של הדיון ולחשוף האם צפויה מחר הצבעה הקשורה במיזוג רשת וערוץ 10 • בישיבה צפויים לפחות 3 חברי מועצה לבקש להעלות לדיון את חוות-הדעת המשפטית שקיבלה הרשות, לפיה בקשת המיזוג אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק

מיזוג רשת וערוץ 10 / צילום: שאטר
מיזוג רשת וערוץ 10 / צילום: שאטר

אנשי חדשות 10 נערכים לקראת ישיבת מועצת הרשות השנייה שתתקיים מחר (א'), שעשויה להיות מכריעה מבחינתם: ועד העיתונאים הוציא הערב (מוצ"ש) הודעה לחבריו, בה הוא קורא להם להתייצב מחר להפגנה כדי לדרוש "היגיון בשיגעון".

מההודעה של הוועד עולה כי למרות בקשותיהם, הרשות השנייה מסרבת להעביר להם את סדר היום של הדיון ולחשוף האם צפויה מחר הצבעה הקשורה במיזוג בין רשת וערוץ 10. "חשוב מאוד שכולנו נהיה שם. נפגין נוכחות נדרוש היגיון בשיגעון ונבקש מחברי המועצה להשמיע את קולם ולאשר את המיזוג המתבקש הזה".

כפי שנחשף ב"גלובס", בימים האחרונים ניהלו ועד חברת החדשות, לצד היועצת המשפטית של הערוץ דבורה קמחי ומנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, שיחות שכנוע והבהרה מול חברי המועצה בניסיון להציג להם את חוות-הדעת המשפטיות ההפוכות שיש בידם אל מול חוות-דעת הרשות, להסביר את שוק המדיה ולהבהיר כי אם המיזוג לא יאושר, ערוץ 10 ייסגר.

ל"גלובס" נודע כי בישיבה צפויים לפחות 3 חברי מועצה (וייתכן שאפילו 5) לבקש להעלות לדיון את עניין חוות-הדעת המשפטית שקיבלה הרשות, לפיה בקשת המיזוג אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק.

הפנייה לחברי המועצה נעשתה לאחר שיו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', הבהירה כי היא לא נוטה לאשר את המיזוג, מפני שלשיטתה יש לטפל באופן יסודי בשוק המדיה כולו. מי שאמור לקבל הכרעה בנושא היא מועצת הרשות השנייה, אך הנושא לא הגיע להצבעה שם, לאחר שהיועץ המשפטי של הרשות הוציא חוות-דעת לפיה המיזוג אינו עולה בקנה אחד לדרישות החוק.

מאז שהרשות יידעה את מבקשי המיזוג בחוות-הדעת שבידיה, הוצגו בפניה מספר חוות-דעת משפטיות הסותרות את חוות-הדעת שבידי הרשות, בהן גם חוות-הדעת של עו"ד נוגה רובינשטיין, שהייתה ממנסחי החוק, אשר הבהירה בחוות-דעת לעובדי חדשות 10 כי אין שום פגם חוקי במיזוג.