לא שקופים: צלמי האולפן מצטרפים לאיגוד אק"ט

איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה מייצג חלק גדול מעובדי התעשייה שנמצאים מאחורי המצלמות • כעת פועל האיגוד עם ההסתדרות מול האולפנים כדי לגבש הסכם שיסדיר את שכרם של עובדים אלה ואת תנאי עבודתם

צלמי אולפן / צילום: שאטרסטוק
צלמי אולפן / צילום: שאטרסטוק

איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה (אק"ט) שפועל תחת ההסתדרות השלים מהלך של צירוף צלמי אולפן לשורותיו, וכעת הוא פועל מול האולפנים על-מנת להתניע מולם משא-ומתן כדי לגבש הסכם שיסדיר את שכרם ואת תנאי עבודתם.

במהלך סוף השבוע נשלחו מכתבים המזמינים את מנהלי האולפנים לשיחות משא-ומתן. בין המנכל"ים אליהם יצאו מכתבים: דניאל לנקרי, מנכ"ל מזמור הפקות בע"מ; תומר תורג'מן, מנכ"ל ערוץ הספורט; יואב פרץ, מנכ"ל אולפני הרצליה; יוסי סטרוגו, מנכ"ל אולפני מימד; ויפעת פרסטלינק, יו"ר איגוד המפיקים.

אק"ט מייצגת כאמור חלק לא מבוטל מעובדי התעשייה שנמצאים מאחורי המצלמות (צלמים, אנשי תאורה, קול וכדומה). מדובר במקצועות שרוב כוח-האדם בהם הוא פרילנסרים. אק"ט, שפועלת תחת הסתדרות, הובילה עבורם מהלך מול איגוד המפיקים (שעובדיו הם ספקי העבודה העיקריים של מקצועות אלה), במסגרתו נחתם הסכם המסדיר את זכויותיהם. לפני מספר חודשים הפכה קשת לגוף המשדר הראשון שהסדיר אף הוא את זכויות העובדים הללו, לאחר שהחברה חתמה על חוזה המסדיר את תנאי העובדים בכל גוף הפקה שעמו עובדת קשת, בכפוף להסכם שנחתם עם איגוד המפיקים.

עתה, כאמור, מצטרפים לאיגוד גם עשרות צלמי אולפן שלא היו מאוגדים עד עתה.

מנכ"ל ארגון אק"ט, איתמר אביטן, מסר בתגובה: "אני שמח על הבחירה של עשרות צלמי האולפנים להתאגד תחת ארגון אק"ט וההסתדרות. אנו פונים היום למנכ"לי האולפנים הגדולים בישראל, המעסיקים את הצלמים, בקריאה לשבת איתנו למשא-ומתן, כדי לגבש הסכם שיסדיר את תנאי העבודה ושכרם של אוכלוסיית צלמי האולפנים בישראל.

"צלמי האולפנים עובדים שעות רבות, ועד כה הם היו שקופים בפני המעסיקים. כל מעסיק בחר להתנהל מולם כרצונו ללא הסכם מסודר. היום התחיל התהליך שיביא סוף למצב זה. אנו יוצאים ביחד עם הצלמים לדרך שבסופה ייחתמו הסכמים שיסדירו ויבטיחו את זכויותיהם".