מנכ״ל קבוצת ורידיס אריאל קפון פורש מתפקידו

קפון כיהן בתפקיד במשך שלוש שנים והוא פורש עם השלמת העברת השליטה מקרן אוקטרי לדלק מערכות רכב • במהלך כהונתו השביח את פעילותה העסקית של ורידיס והוביל אותה לאקזיט באמצעות עסקת ענק עם דלק רכב, שרכשה את השליטה בה תמורת 992 מיליון שקל

אריאל קפון / צילום: תמר מצפי
אריאל קפון / צילום: תמר מצפי

לאחר כמעט שלוש שנים הודיע מנכ״ל קבוצת ורידיס אריאל קפון אתמול (יום א') על פרישתו מהתפקיד. קפון פורש עם השלמת העברת השליטה מקרן הפריבט אקוויטי אוקטרי (Oaktree) לדלק מערכות רכב.

במהלך תקופת כהונתו, הקבוצה אורגנה מחדש ופעילותה הורחבה לתחומי הפסולת, האנרגיה והמים. כמו כן, קפון השביח את פעילותה העסקית של הקבוצה והוביל אותה לאקזיט באמצעות עסקת ענק עם קבוצת דלק מערכות רכב, שרכשה את השליטה בחברה תמורת 992 מיליון שקל, עסקה ששיקפה שווי של 1.42 מיליארד שקל לורידיס.

ורידיס (לשעבר ואוליה) הוקמה בשנת 1993 כחלק מפעילות ואוליה העולמית - תאגיד הסביבה הגדול בעולם. הקבוצה מספקת שירותי איסוף פסולת לרשויות מקומיות, לארגונים שונים ולתעשייה ונחשבת למפעילת התשתית הלוגיסטית הרחבה בישראל לאיסוף, למיון ולטיפול בכל סוגי הפסולת.

הקבוצה פעילה כיום בתחומי הסביבה והתשתיות נוספים, היא הקימה ומפעילה את מתקן ההתפלה באשקלון ושל מטמנת "אפעה", היא שותפות בתחנת הכוח ‒"OPC מישור רותם", ניהול מכון טיהור שפכים "אילון" ופרויקטים רבים נוספים.

קפון, אל"מ במיל' בחיל האוויר, שימש בעבר כמנכ"ל עיריית תל אביב, כמנכ"ל של מספר חברות, וביניהן אפריקה ישראל מלונות, חברת היזום של חנן מור נדל"ן, וחברת פוליסיטי, המוחזקת על ידי שיכון ובינוי ו-G4.

יו״ר קבוצת ורידיס, גיל אגמון, אמר היום: "לאריאל יש תרומה משמעותית בביסוס והרחבת פעילותה של קבוצת ורידיס בישראל בשנים האחרונות. אריאל נחשב לאחד המנהלים המנוסים והמוכשרים במשק ואני מאחל לו הצלחה בהזדמנויות החדשות שיבחר לממש".

קפון אמר היום: "אלה היו 3 שנים אינטנסיביות ומרתקות בהן הרחבנו וביססנו את הפעילות במגוון תחומים ובשווקים תחרותיים במיוחד. ניהול ורידיס, מאז רכישתה על ידי אוקטרי ועד למכירתה המוצלחת לקבוצת דלק רכב, מהווה עבורי השלמת פרק חשוב ומשמעותי, כעת, אני מוכן לאתגר הבא".