משקיע תובע את מיי סייז ב-11 מיליון דולר: איחרה בהעברת מניות

התובע, משקיע פרטי מניו-יורק, טוען כי מנכ"ל מיי סייז רונן לוזון והיו"ר אלי ואלס החזיקו בשטר הערך שהיה מיועד לו, ולא העבירו לו אותו כנדרש • מי סייז: "טענות ללא ביסוס"

בכירי מיי סייז בפתיחת המסחר במניה בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק
בכירי מיי סייז בפתיחת המסחר במניה בנאסד"ק / צילום: נאסד"ק

בסוף 2015 הודיעה חברת מיי סייז   על גיוס בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר במסגרת הלוואה המירה שקיבלה מידי North Empire, שהוגדר כ"משקיע פרטי מניו-יורק". 3 שנים לאחר מכן, שני הצדדים מעורבים בהליך משפטי הכולל טענות ותביעות הדדיות.

בשבוע שעבר פרסמה מיי סייז בדיווח לבורסה "עדכון ביחס להליכים משפטיים שהחברה צד להם", ומהעדכון עולה כי מספר שבועות לאחר שמיי סייז פתחה בהליך משפטי נגד המשקיע, הוא פתח בהליך משלו נגד החברה - ותובע סכום של לא פחות מ-11 מיליון דולר.

מיי סייז, שנסחרת במקביל ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 31 מיליון דולר, פיתחה אפליקציה שמאפשרת למדוד את מידות הגוף ובכך להקל על רכישת בגדים און-ליין. בדצמבר 2015 התקשרה החברה עם North Empire בהסכם לקבלת הלוואה של 1.45 מיליון דולר שאינה נושאת ריבית וניתנת להמרה למניות החברה בשיעור של עד 2.5% מהון החברה. לפי ההסכם, North Empire היה יכול להמיר את ההלוואה למניות לפי שיקול-דעתו ולפי מחיר של 3.5 דולר למניית מיי סייז (לשם השוואה, המחיר הנוכחי הוא 1.01 דולר). בסיום תקופת ההלוואה, כעבור 8 חודשים, אמורה הייתה להתבצע המרה אוטומטית של ההלוואה למניות.

באוגוסט האחרון פתחה מיי סייז בהליך משפטי נגד המשקיע בבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק וטענה כי על אף שרשמה למסחר את המניות שהוקצו ל-North Empire, המשקיע שילם לחברה רק חלק מהסכום עליו התחייב, 834 אלף דולר. מיי סייז דרשה את תשלום ההפרש, בסך 616 אלף דולר.

לפי התביעה, ביולי 2016 חל מועד ההמרה האוטומטית של ההלוואה, ומיי סייז העבירה כ-414 אלף מניות לידי המשקיע. "למרות דרישות התובעת לתשלום הסכום, הנתבע סירב לשלם את 616 אלף הדולרים שהוא מחויב לשלם לפי הסכם ההלוואה", נכתב במסמך שהגישה החברה.

מתכננת להמשיך בתביעה נגדית

בסוף ספטמבר הגיש North Empire את תשובתו לבית המשפט, ובו הכחיש את טענות מיי סייז, וטען כי מיי סייז הפרה את ההסכם עמו. לטענתו, הצדדים התקשרו בהסכם קודם במארס 2015 להשקעה של מיליון דולר במיי סייז, ואת שני ההסכמים הוא טוען שהחברה הפרה.

לפי תשובתו לבית המשפט, "מיי סייז הפרה את הסכמי מארס ודצמבר, בכך שנכשלה בהעברת שטר הערך (הכוונה למניות החברה) לידיו. בפברואר 2017 מחיר מניית מיי סייז עלה ל-16.7 דולר, אך North Empire לא היה מסוגל לטענתו למכור את מניותיו בשל כישלון מיי סייז לספק לו אותן. כאשר מיי סייז העבירה סוף-סוף את שטר הערך, מחיר המניה כבר נפל, וכתוצאה סבל North Empire מנזק בסך כ-10.96 מיליון דולר".

במקביל הגיש המשקיע בקשה לזמן את מנכ"ל מיי סייז רונן לוזון והיו"ר אלי ואלס, כדי שיספקו תשובות בנושא. לטענת North Empire, לוזון וואלס החזיקו שלא כהלכה בשטר הערך ולא העבירו אותו כנדרש, וכתוצאה "North Empire סבל מנזקים, וואלס ולוזון אחראים לכך אישית".

המסמך לבית המשפט כולל טענה שלפיה אנשי מיי סייז ביקשו מהסוכן של מיי סייז - חברה הממוקמת בניו-יורק בדומה ל-North Empire - להעביר את שטר הערך הנדון ליו"ר ואלס בישראל, ולא ל-North Empire. המשקיע טוען כי למרות בקשות חוזרות ונשנות, ואלס ולוזון לא דיווחו לו שהשטר היה בידי ואלס.

לפי הדיווח של מיי סייז מהשבוע שעבר, החברה מתכננת להמשיך במלוא המרץ בתביעה שהגישה נגד המשקיע ולהגן על עצמה מפני טענותיו, כאשר לדברי החברה, כל טענות הנגד של המשקיע הן ללא ביסוס, כמו גם הטענות נגד ואלס ולוזון. 

ממיי סייז נמסר כי התביעה טרם הומצאה לה. לכשתומצא התביעה ולאחר שהחברה תלמד אותה, היא תגיב בערכאות המקובלות. מכל מקום, החברה סבורה כי מדובר בתביעה מופרכת ומשוכנעת שהדבר יוכח בבית המשפט.