90% מעובדי התעשייה האווירית בעלי זכות ההצבעה קבעו: יאיר כץ הוא יו"ר ארגון העובדים

אחרי תקלות, תורים והארכת ההצבעה, נבחר יו"ר חדש לעובדי התעשייה האווירית • היו"ר הנבחר, יאיר כץ: "אני מודה לאלפי עובדות ועובדים על הבעת אמון נוספת, דבר שאינו מובן מאליו עבורי"

יאיר כ"ץ / צילום: יונתן בלום
יאיר כ"ץ / צילום: יונתן בלום

יאיר כץ נבחר הערב ברוב סוחף של 90% מן המצביעים לתפקיד יו"ר ועד העובדים בחברה וגבר על המועמד מוטי פרץ. פרץ גם לא נבחר למועצת העובדים.

87% מעובדי התעשייה האווירית שהם בעלי זכות הצבעה השתתפו בהליך, שהתקיים לאורך כל היום באמצעות כ-40 עמדות הצבעה ממוחשבות. בכל אתרי החברה ברחבי הארץ מועסקים כ-15 אלף עובדים.

כץ נבחר במאי השנה לתפקיד יו"ר הוועד, במסגרת בחירות מיוחדות שהתקיימו בשל פרישתו לגמלאות של היו"ר הקודם אהוד נוף.

יום הבחירות התאפיין בתקלות רבות במערכות ההצבעה, ונוצרו בהן תורים ארוכים. בשל התקלות הרבות, ועדת הבחירות החליטה להאריך את משך ההצבעה בשעתיים - עד השעה 19:00.

עם היוודע התוצאות, הערב, מסר כץ: "אני מודה לאלפי עובדות ועובדים על הבעת אמון נוספת - דבר שאינו מובן מאליו עבורי. נמשיך להגן ביחד עם חבריי על הביטחון התעסוקתי והפרנסה של אלפי משפחות בהגינות ובשקיפות".

כץ הוא בנו של יו"ר הוועד לשעבר של התע"א, כיום שר העבודה והרווחה חיים כץ. כץ הבן הוא בין החשודים בפרשה המכונה "תיק 630", שבמסגרתה נעצרו בכירים בוועד העובדים בחברה, ונחקרו עוד מאות מבין העובדים. החשד שיוחס לו הוא סחיטה באיומים - כדי שעובדים יתפקדו לשורות הליכוד. עם גמר החקירה, התיק הועבר להכרעת הפרקליטות בשאלה אם להגיש נגדו כתב אישום.

לפני כחודשיים התראיין יאיר כץ למגזין G של "גלובס", תיאר את החשדות על הפעלת לחצים להתפקדות פוליטית, וסיפר על העבודה בצל אביו, השר חיים כץ. 

*** יאיר כץ לא הורשע בכל עבירה במסגרת הפרשה המכונה "תיק 630". ההליך הפלילי מצוי בשלב מקדמי, ולכן לכץ עומדת חזקת החפות, כל עוד לא הורשע בדין.