בגלל העיכוב במיזוג: בערוץ 10 נערכים להמשיך עם "גב האומה" ורצועת הבוקר עד סוף החודש

יומיים לאחר שמועצת הרשות השנייה החליטה לקיים שימוע פומבי בנושא מיזוג רשת וערוץ 10,  הנהלת הערוץ שוב מנסה להרוויח זמן – לפחות בכל הנוגע למזעור נזקים כלכליים

ליאור שליין / צילום: איל יצהר
ליאור שליין / צילום: איל יצהר

יומיים לאחר שמועצת הרשות השנייה החליטה לקיים שימוע פומבי בנושא מיזוג רשת וערוץ 10הנהלת הערוץ שוב מנסה להרוויח זמן - לפחות בכל הנוגע למזעור נזקים כלכליים. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב') נעשתה פנייה לאולפני הרצליה בבקשה להאריך (שוב) את ההתקשרות עימם על הפקת רצועת הבוקר של ערוץ 10 לפחות עד סוף החודש. במקביל מתעתדים בערוץ להמשיך לשדר לפחות עד סוף החודש גם את "גב האומה" של ליאור שליין.

כזכור, בשלבים הראשונים של אישורי המיזוג, כשהבקשה לאישור הייתה עדין אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, דובר על תחילת נובמבר כתאריך האחרון לשידורים. אבל הסירוב של הרשות השנייה לאשר את המיזוג - בהתחלה בטענה כי הבקשה אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק ואחר-כך על-ידי הכוונה לקיים שימוע - טרפו את הקלפים.

התארכות ההליכים לא רק שמונעת את המיזוג דה-פקטו אלא גם מעמידה את הצדדים בסיטואציה שבה הם אינם יכולים להיערך למיזוג. על-פי חוק, לאנשי רשת וערוץ 10 אסור לבצע צעדים אופרטיביים משותפים, כמו קביעת מצבת כוח-אדם, תכנון לוח שידורים וכדומה. הזמן פועל בעיקר לרעת ערוץ 10, שחוסר הוודאות באשר לעתיד משפיע כרגע בעיקר על אנשיו. בישיבת מועצת הרשות השנייה האחרונה דיברו אנשי וועד החדשות כי כ-30% מכוח-האדם של הערוץ כבר עזב, לרבות בכירים מאוד. מבחינת שיבוץ תוכניות אמנם לא נסגרו דברים סופית, אך בשוק העריכו כי תוכניתו של רפי רשף תשודר בקשת, והתוכנית "גב האומה" תחזור לרשת.

כשהתברר כי התאריך המקורי למיזוג רחוק מלהיות ריאלי, בערוץ 10 האריכו את ההתקשרות עם אולפני הרצליה, לאחר מכן הוארכה ההתקשרות שוב, וכעת כאמור מתנהל משא-ומתן על האפשרות להאריך את ההתקשרות שוב לפחות עד סוף החודש.

עם זאת, נציין כי הכוונה להאריך את השידורים של תוכניות המופקות עבור ערוץ 10 אינה מעידה על החלטה כלשהי של בעלי המניות האם להמשיך להפעיל אותו או לא. בשלב זה נראה כי החלטה כזאת טרם התקבלה, והמשך ההפקות בסך-הכול מסמן דרך להרוויח זמן עבור בעלי המניות בלי "להרוג" את הערוץ בשידורים חוזרים בלבד, מה שעלול להביא לצניחה מוחלטת של הרייטינג ועל-ידי זה גם לפגוע בפרסום.