ערוץ עשר | בלעדי

ערוץ 10 דוחה את הורדת רצועת הבוקר בשבועיים

הפסקת שידורי רצועת הבוקר של הערוץ צפויה להתרחש כעת ב-15 בנובמבר, זאת על רקע אי-ודאות לגבי עיתוי המיזוג בין ערוץ 10 ורשת

אור הלר / צילום: אלון רון
אור הלר / צילום: אלון רון

כשברקע אי-ודאות הולכת וגוברת לגבי עיתוי המיזוג של ערוץ 10 ורשת, ואם בכלל יצא לפועל, בערוץ 10 מנסים בימים האחרונים להרוויח זמן עד להתבהרות התמונה. ל"גלובס" נודע כי הפסקת הפקת שידורי רצועת הבוקר נדחית בשבועיים, והיא צפויה להתרחש כעת ב-15 בנובמבר, אז מתעתדים בערוץ לשדר את התוכנית האחרונה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", התוכנית המקורית הייתה לשדר את התוכנית האחרונה ב-30 באוקטובר, והודעה על כך נמסרה הן לעובדי הערוץ המעורבים בהפקה והן לאולפני הרצליה המפיקים אותה.

נראה כי ברשת ובערוץ 10 לא צפו נכון את הקשיים שעלולים לפקוד אותם בדרך למיזוג - גם מבחינת המשא-ומתן בין הצדדים עצמם, אך גם מול הרגולטורים שאמורים לאשר אותו. בשלב הראשון הדרך נראתה מהירה יחסית - הצדדים הגיעו להסכמות, וגם הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, שנתפשה כרגולטור המאתגר יותר, אישרה את המיזוג מהר יחסית ועם תנאי אחד בלבד: מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת. נראה היה כי כל שנותר הוא לסכם סיכומים ולעבור את מועצת הרשות השנייה, שנתפשה עד אז כציון דרך שלא צפוי לסכן משהו. 

אבל במועצת הרשות השנייה לא ממהרים לאשר את המיזוג בקלות, ובשבועות האחרונים עוסקים בזה באינטנסיביות חברי המועצה - בעיקר יו"ר מועצה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' והמנכ"ל ניר שוויקי. עד עתה כבר היו שתי ישיבות בנושא, וביום חמישי צפויה פגישה נוספת שגם בה לא ברור אם תתקבל הכרעה. לכן הולך ומתברר שהתאריך המקורי של תחילת נובמבר למיזוג איננו ריאלי, וכעת מדברים יותר בכיוון של סוף נובמבר.

התארכות ההליכים מונעת למעשה מאנשי רשת ואנשי ערוץ 10 מלבצע צעדים אופרטיביים משותפים, כמו קביעת מצבת כוח-אדם, לוח שידורים וכדומה. הזמן פועל בעיקר לרעת ערוץ 10, שחוסר הוודאות באשר לעתיד משפיע בעיקר על אנשיו, ובשל כך הוא הולך ומתקרב לנקודת האל-חזור, ממנה יתקשו כבר להפעיל את הערוץ.

בערוץ 10 אישרו את הפרטים.