המרכז הרפואי רמב"ם מקים מאיץ לטכנולוגיות רפואיות באטלנטה

מנכ"ל המרכז, פרופ' רפי ביאר, יכריז על כך מחר • המאיץ, שיקום בשת"פ עם מכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ישמש לחניכת חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום המד-טק • החברות שייבחרו יקבלו תמיכה כספית וסיוע של חונכים עסקיים בהבנת השוק האמריקאי

פרופ' רפי ביאר / צילום: אלון רון
פרופ' רפי ביאר / צילום: אלון רון

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מקים באטלנטה מאיץ לטכנולוגיות רפואיות יחד עם חברה בת של המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה (GIT). מנכ"ל מרכז רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, יכריז על כך מחר (ד') בטקס באטלנטה.

מרכז רמב"ם ו-GIT החליטו על הקמת המאיץ בעקבות מו"מ שיזמו הקונסוליה הישראלית בדרום מזרח ארה"ב ולשכת המסחר אמריקה-ישראל (קונקס). המוסד החדש ישמש לחניכה של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום המד-טק והמכשור הרפואי לפעילות בארה"ב.

המאיץ הטכנולוגי יציע לחברות שייבחרו תמיכה כספית, סיוע של חונכים עסקיים בהבנת השוק האמריקאי, פיתוח המוצר ומסחורו, יצירת קשרים עם שותפים אסטרטגיים ומשקיעים פוטנציאליים ומערכת מובנית שתסייע לחברות לעבור את המסלול המפותל לקראת אישור של FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב. החניכה תימשך בין שישה ל-12 חודשים על פי "אבני דרך" שייקבעו מראש.

את המאיץ הטכנולוגי תנהל חברת בת של GIT, "המרכז הגלובלי לרפואה חדשנית" (GCMI) בראשות טיפאני ווילסון, אשר חונכת חברות סטארט-אפ אמריקאיות בתחום המד-טק ומחזיקה בשליטה במעבדות בניסויים קליניים. שני הצדדים יממנו במשותף את המאיץ הטכנולוגי.

GCMI תקיים נציגות במרכז רמב"ם בחיפה וזו תהיה חלק מגוף שיוקם באחריות המרכז הרפואי. הגוף החדש יבחן ויבחר את החברות המתאימות לחניכה באטלנטה. בשם רמב"ם חתמו על ההסכם עו"ד רוניה רובינשטיין, מנהלת היחידה לקידום מחקר במרכז הרפואי, ופרופ' יהודיה חוברס, מנהל אגף המחקר ברמב"ם ומנכ"ל בפועל של חברת רמב"ם מד-טק, חברת מסחור הטכנולוגיות של רמב"ם, שמשמשת כחממה טכנולוגית.

השגרירה יהודית ורנאי שורר, הקונסול הכללי של ישראל בדרום מזרח ארה"ב, אמרה כי "ההסכם בין חיפה לאטלנטה להקמת מאיץ טכנולוגי עבור חברות ישראליות משקף את מקומה הבולט של אטלנטה כמרכז טכנולוגי ולוגיסטי בארה"ב ואת מעמדם של חיפה והמוסדות הרפואיים והאקדמיים של ישראל בתחום הביו-מד והביו-טק". היא ציינה, כי לא מכבר חתמו מדינת ג'ורג'יה והרשות לחדשנות על הסכם לשת"פ בתחום המחקר והפיתוח ומימון משותף של פרוייקטים.

מנכ"ל לשכת המסחר אמריקה ישראל, גיא טסלר, אמר כי "ההסכם החדש מגשר על פני הפער בין החברות החדשניות בישראל לשוק האמריקאי הנרחב. הקמת המאיץ מאפשרת גישה מעולה ללקוחות פוטנציאליים ושותפים אסטרטגיים בארה"ב לתועלת שני הצדדים".

מנכ"ל GCMI טיפאני ווילסון אמרה, כי "הטכנולוגיה הישראלית וחדשנות היזמים בישראל מתורגמת למוצריים ושירותים לטובת הצרכן בארה"ב ומורידים את עלות השירותים הרפואיים. אנו מאמינים שהמסלול שלנו לקראת מסחור הרעיונות של היזמים הישראליים יאיץ במידה רבה את השלמת המוצר הסופי, אישור FDA והגעה לשוק".