צה"ל חשף מנהרת טרור שנחפרה מעזה לישראל; המנהרה ה-15 בתוך שנה

המנהרה נחפרה ממרכז הרצועה ושולבו מספר שיטות בנייה • שר הביטחון אביגדור ליברמן: "בכל יום עושים עוד צעד בדרך לחיסול המנהרות"

המנהרה מרצועת עזה שנחשפה הבוקר, 11.10.2018 / צילום: דובר צה"ל
המנהרה מרצועת עזה שנחשפה הבוקר, 11.10.2018 / צילום: דובר צה"ל

צה"ל נטרל הבוקר (ה') מנהרה התקפית של חמאס שנחפרה ממרכז רצועת עזה לכיוון ישראל. בעקבות חשיפת המנהרה, מוקדם יותר היום נחסמו כבישים בעוטף עזה בהסבר ל"אירוע ביטחוני" באזור. המנהרה נחפרה מחאן יונס ופיר היציאה שלה נמצא כ-200 מטר בתוך שטח ישראל.

מאז שהמנהרה נחשפה, היא הייתה במעקב של כוחות צה"ל - וחפירתה נועדה לאפשר לחמאס להוציא פיגוע בשטח ישראל. תוואי המנהרה נחשף באמצעות המערכת הסודית שצה"ל ומערכת הביטחון מפעילים באזור זה- לגילוי מנהרות. למאמצים אלה נלוו גם מאמצים מבצעיים ומודיעיניים.

מדובר צה"ל נמסר כי "המנהרה מסועפת במספר מקומות, נחפרה מכמה סדנאות חפירה ומשלבת שיטות שונות של בנייה".

עוד נמסר כי "היכולות הטכנולוגיות של צה"ל משתפרות כל העת וימשיכו להביא הישגים בזיהוי המנהרות בהמשך לנטרולן וזאת במקביל להמשך העבודות להקמת המכשול התת קרקעי".

תוואי המנהרה מרצועת עזה שנחשפה הבוקר 11.10.2018 / איור: דובר צה"ל
 תוואי המנהרה מרצועת עזה שנחשפה הבוקר 11.10.2018 / איור: דובר צה"ל

מאז אוקטובר 2017 צה"ל חשף ונטרל לא פחות מ 15 מנהרות תקיפה שנחפרו מכיוון עזה לעבר ישראל: "חמאס ממשיך להשקיע משאבים רבים להקמת תשתיות שמטרתן פגיעה באזרחי ישראל - על חשבון רווחתם של תושבי עזה וניצולם", נמסר מהצבא.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס לפני זמן קצר לחשיפת המנהרה במרכז הרצועה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו לא מפסיקים לעבוד לרגע, מעל ומתחת לקרקע: מנהרת הטרור שהשמדנו הבוקר היא עוד מנהרה שלא תעמוד לחמאס במערכה הבאה. בכל יום אנחנו מתקדמים עוד צעד בדרך לחיסול המנהרות".

השר בנט: "לפני מס' דקות צה"ל הודיע על השמדת מנהרת טרור מעזה לתוך מדינת ישראל. אני מברך את כוחות צה"ל על ההצלחה הגדולה במניעת חדירות מתחת לאדמה. עכשיו מדינת ישראל צריכה למנוע חדירת מעל האדמה - באופן יומיומי מחבלים נכנסים פנימה לתוך שטחי המדינה, הגיע הזמן לאגרוף פלדה במדיניות הזו, של אפס מחבלים חודרים למדינת ישראל".

המנהרות שנחשפו נוטרלו במהלך השנה האחרונה / איור: דובר צה"ל
 המנהרות שנחשפו נוטרלו במהלך השנה האחרונה / איור: דובר צה"ל