השמועות היו מוקדמות מדי: דינה פאואל לא תחליף את ניקי היילי באו"ם

פאואל, שהיתה סגנית היועץ לביטחון לאומי, הוזכרה כמועמדת מובילה לתפקיד, אך היא הודיעה שאינה מעוניינת • עוזרי טראמפ לוחצים עליו למנות אשה לתפקיד, במאמץ לבלום עריקת נשים למפלגה הדמוקרטית • סקר: היילי תוכל לאיים על מעמדו של טראמפ כמועמד הרפובליקאי לנשיאות ב-2020

דינה פאוול / רויטרס
דינה פאוול / רויטרס

דינה פאואל, שהיתה סגנית היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, לא תחליף את ניקי היילי כשגרירת ארה"ב באו"ם. בעקבות החלטת היילי לעזוב את התפקיד, הוזכר שמה של פאואל כמועמדת מובילה למשרה באו"ם, אך היא הודיעה לבית הלבן שהיא אינה מעוניינת בתפקיד. כך מסר אמש האתר הפוליטי "פוליטיקו".

פאואל היא אם לשני ילדים קטנים והיא לא חשה בנוח למלא תפקיד שכרוך בנסיעות רבות ברחבי תבל, על פי הדיווח. פאואל, אזרחית אמריקאית ממוצא מצרי, בת 45, עובדת בתפקיד בכיר בגולדמן סאקס ואתמול היא הודיעה לחברה שבכוונתה להמשיך ולעבוד בה.

יחד עם זאת, היו דיווחים בכמה כלי תקשורת, שלמינויה של פאואל היו כמה מתנגדים בבית הלבן, שסברו כי היא "גלובליסטית" ואינה מפגינה אדיקות רבה מדי לאג'נדה הפוליטית של טראמפ.

לדברי "פוליטיקו", עוזרי דונלד טראמפ לוחצים עליו למנות אשה למשרת השגריר באו"ם, במאמץ לבלום עריקת נשים למחנה הדמוקרטי בעקבות העימות המר והפלגני בין דמוקרטים לרפובליקאים על מינוי ברט קאוואנו לבית-המשפט העליון. בין השמות החדשים בבורסת השמות: ננסי ברינקר, מייסדת האגודה למלחמה בסרטן ע"ש סוזן קומן; הסנטורית הרפובליקאית קלי איוט מניו-המפשיר; וקלי נייט קראפט, שגרירת ארה"ב בקנדה ואשתו של בכיר בחברת מכרות פחם, שמרבה לתרום למפלגה הרפובליקאית.

סקר שערך ארגון שמרני המתנגד לטראמפ העלה, כי להיילי יש פוטנציאל רציני לאיים על מעמדו של טראמפ כמועמד הרפובליקאי לנשיאות ב-2020, אם היא תחליט להתמודד על המועמדות בבחירות מקדימות של המפלגה. מדובר בארגון "נגן על הדמוקרטיה יחדיו" (Defend Democracy Together), אחד מכמה ארגונים שמרניים שטוענים כי טראמפ אינו רפובליקאי ובוודאי אינו שמרן אמיתי.

הסקר, שנערך בקרב בוחרים רפובליקאים במדינות אייווה וניו-המפשיר, מצא ש-47% מהנשאלים מוכנים לשקול אופציה אחרת לטראמפ לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020. בקרב אלה שמוכנים לשקול אופציה לטראמפ, היילי מובילה את רשימת האופציות עם 52%.