משה כחלון | בלעדי

קשיים במינוי שירה גרינברג לכלכלנית הראשית באוצר

(עדכון) • כחלון רצה למנות את גרינברג, סגנית הממונה על התקציבים לענייני כלכלה, לתפקיד, שאינו מאויש מאז מאי • אך גרינברג אינה עומדת בדרישת הסף של 5 שנות ניסיון ניהולי

שירה גרינברג / צילום: מתן פורטנוי
שירה גרינברג / צילום: מתן פורטנוי

האוצר לא יגיש בשלב זה את מועמדותה של שירה גרינברג לתפקיד הכלכלנית הראשית. גרינברג, כיום סגנית הממונה על התקציבים לעניינים כלכליים, אינה עומדת בדרישת הסף לתפקיד לתקופת ניסיון ניהולי מינאמלית של חמש שנים. שר האוצר משה כחלון ביקש למנות את גרינברג, סגנית הממונה על התקציבים לענייני כלכלה לתפקיד הבכיר שאינו מאויש מאז חודש מאי. מדובר במשרת אמון מקצועית כך שאין צורך במינוי וועדת איתור.

ואולם תנאי הסף הנוכחיים אינם מאפשרים כאמור את התמודדותה של גרינברג על התפקיד. התנאים שונו בעקבות יוזמה של מנכ"ל האוצר שי באב"ד, שביקש בזמנו מהנציבות לעשות האחדה של תנאי הסף לתפקידי ראשי האגפים באוצר, על-רקע חוסר אפשרות למנות את ערן יעקב לממונה על השכר. בעבר נפסלה מועמדותו של סגן ממונה אחר, נוח הקר לתפקיד יו"ר רשות החשמל, משיקולים דומים לאחר שהוועדה לבדיקת כשירות המינויים בישרות הציבורי בראשות השופטת בלהה גילאור סירבה להכיר בתקופה שבה הקר למד במכללה לביטחון לאומי מטעם האוצר, לצורך תקופת הניסיון הניהולי המינימלית הנדרשת. גרינברג (39) שזוכה להערכה רבה מצד שר האוצר מונתה לתפקידה הנוכחי בקיץ 2015 כך שחסרות לה עדיין שנה וחצי לצורך עמידה בתנאי הסף. מינויה של גרינברג היה מסייע לכחלון גם להתמודד עם הביקורת על מיעוט הנשים בין מינויי הבכירים שביצע במהלך תקופתו כשר אוצר.

תפקיד הכלכלן הראשי באוצר אינו מאויש מאז פרישת הכלכלן הקודם יואל נוה לפני חצי שנה. הכלכלן הראשי אחראי על המחקר הכלכלי באוצר ועל הכנת תחזית ההכנסות שעל בסיסה נבנה תקציב המדינה. בנוסף מרכז הכלכלן הראשי את מנהל הכנסות המדינה ואת הקשרים הבינלאומיים באוצר.