פייסבוק הסירה עמודים וחשבונות במיאנמר שקושרו לצבא

13 עמודים ועשרה חשבונות שקושרו לצבא מיאנמר והפיצו תעמולה צבאית ל-1.35 מיליון אנשים במדינה הוסרו על ידי הרשת החברתית • מדובר בצעד נוסף כחלק ממאמציה לעצור הפצה של דיסאינפורמציה בפלטפורמה

פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

פייסבוק אמרה כי הסירה 13 עמודים ועשרה חשבונות שקושרו לצבא מיאנמר והפיצו תעמולה צבאית ל-1.35 מיליון אנשים במדינה. מדובר בצעד נוסף כחלק ממאמצי הרשת החברתית לעצור הפצה של דיסאינפורמציה בפלטפורמה. "אנחנו רוצים להקשות על אנשים במיאנמר את האפשרות לערוך מניפולציה על הפלטפורמה שלנו, ונמשיך לחקור ולפעול נגד התנהגות כזו" כתבה פייסבוק בפוסט שפרסמה.

בפייסבוק נעשה שימוש במיאנמר בקמפיין נגד קבוצת המיעוט האתנית הרוהינגיה במדינה. דיווח של הניו יורק טיימס ציטט באופן אנונימי בכירי צבא לשעבר, חוקרים ואחרים מהמדינה, שטענו כי במסגרת הקמפיין נוצרו חשבונות ועמודי פייסבוק שקידמו פוסטים ותגובות מסיתות.

בשבוע שעבר, המנחה והקומיקאי ג'ון אוליבר מתח ביקורת על הכישלון של פייסבוק בהתנהלות מול ההסתה נגד בני הרוהינגיה במיאנמר ששגשגה בפלטפורמה, במסגרת מונולוג בתכניתו.

באוגוסט פייסבוק הודיעה כי ברצונה למנוע מארגונים ומיחידים במיאנמר את השימוש בשירותיה לצורך הפרת זכויות אדם, וכי הסירה 18 חשבונות, 52 עמודים וחשבון אינסטגרם אליהם נחשפו 12 מיליון אנשים.

בשנתיים האחרונות, קבוצות שונות ניצלו את הרשת החברתית כדי להפיץ תעמולה, תוכן פוגעני ודיסאינפורמציה, פעמים רבות כחלק מנסיון להשפיע על בחירות או להעמיק שסעים בין קבוצות שונות.