גוגל לקחה, גוגל תתן? מכירה בפלטפורמת הפרסום של פריון ברשתות החברתיות

פלטפורמת הפרסום שלה ברשתות חברתיות, MakeMeReach, הוכרה על ידי גוגל כ-Premier Partner • המשמעות: השקת הפעילות בארה"ב והרחבת הפעילות ברחבי העולם, וגם שילוב קמפיינים ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש של גוגל • לפי הערכות, המהלך עשוי להוסיף לפריון הכנסות בגובה כמה מיליוני דולרים מדי שנה

הגנת הפרטיות בגוגל/ צילום: שאטרסטוק
הגנת הפרטיות בגוגל/ צילום: שאטרסטוק

חברת האינטרנט פריון נטוורק "סבלה" בעבר מהיחסים עם ענקית החיפוש גוגל, כשעיקר ההכנסות שלה הגיעו משיתופי פעולה בתחום החיפוש באינטרנט. ב-2014 שינתה גוגל את המדיניות, מהלך שהקשה מאוד על פעילותה של פריון. 

מאז, התרחבה החברה הישראלית לתחום הפרסום הדיגיטלי במטרה לגוון את פעילותה ולהפחית את התלות בענקיות החיפוש (גוגל כיום איננה לקוחה שלה בתחום החיפוש) - והיום היא מדווחת על כך שפלטפורמת הפרסום שלה ברשתות חברתיות, MakeMeReach, הוכרה על ידי גוגל כ-Premier Partner. המשמעות עבור פריון היא למעשה השקה של פעילות זו בארה"ב והרחבת הפעילות ברחבי העולם, כמו גם אפשרות שלה לשלב קמפיינים ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש של גוגל, במטרה למקסם ולמנף את ביצועי הקמפיין הרב-ערוצי. ההערכות הן שהמהלך עשוי להוסיף לפריון הכנסות בגובה כמה מיליוני דולרים מדי שנה.

פריון, המנוהלת על ידי דורון גרסטל, מפתחת תוכנות ומספקת שירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה. MakeMeReach היא פלטפורמה שהגיעה לחברה באמצעות רכישת חברה צרפתית בשם זה, בשנת 2015 ובתמורה לכ-15 מיליון דולר. MakeMeReach מתמחה בקמפיינים בפייסבוק, טוויטר, סנאפצ'ט, וכעת גם בגוגל. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 72 מיליון דולר, אחרי ירידה של 24% במחיר המניה בשנה האחרונה (ו-94% מהשיא בשנת 2013).

נשיא MakeMeReach, פייר-לו דומיניון, מסר כי "ההרגלים של צרכני האונליין מורכבים ותלויי נסיבות, והם כבר אינם מושפעים מהחשיפה למודעה בודדת. יש צורך בהבנת הרגלים אלה ליצירת מסרים משלימים רציפים המופצים במכשירים שונים וברשתות חברתיות וערוצים מגוונים, שהמובילה בהם היא גוגל. שילובה של גוגל יסייע לנו להעניק את הכלים והתובנות שהמפרסמים זקוקים להם ברשתות החברתיות ובמנוע החיפוש".

 ברבעון השני של השנה, פריון המשיכה לשפר את הרווחיות שלה ולהקטין את החוב. הכנסותיה מתחום הפרסום הגיעו ברבעון ל-33.2 מיליון דולר, כ-53% מהכנסות החברה, והכנסות תחום החיפוש היו 29.6 מיליון דולר, ובסך הכול נרשמו הכנסות רבעוניות של 62.8 מיליון דולר. החברה עברה לרווח נקי של 986 אלף דולר ברבעון השני על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), והרווח הנקי Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הסתכם ב-4.7 מיליון דולר.