גמידה סל עדכנה טיוטת תשקיף לקראת ההנפקה בנאסד"ק: תנסה לגייס 50-60 מיליון דולר

חברת הטיפול בסרטן יוצאת לגיוס בנאסד"ק לפי שווי של 275 מיליון דולר "לפני הכסף" • בעלי המניות הקיימים, ובהם תאגיד נוברטיס, התחייבו להשקיע 30 מיליון דולר בהנפקה

חברת הטיפול בסרטן, גמידה סל, פרסמה טיוטת תשקיף פומבית מעודכנת לקראת הנפקתה בנאסד"ק. על פי הטיוטה החדשה, החברה יוצאת לגייס 50-60 מיליון דולר, לפי שווי של כ-275 מיליון דולר "לפני הכסף". גמידה סל אף מסרה כי בעלי מניות בחברה, כולל תאגיד נוברטיס שהוא בעל המניות הגדול בחברה (21% לפני ההנפקה), ישתתפו בהנפקה בהיקף של 30 מיליון דולר.

על פי התשקיף השווי המבוקש יעמוד על כ-275 מיליון דולר לפני הכסף. הגשת טיוטת התשקיף המעודכנת כעת, משמעותה שהחברה תפעל להנפיק בתוך כשבוע בערך. חתמי ההנפקה הם BMO Capital Markets ו-RBC Capital Markets. החתמים המשניים הם נידהם ואופנהיימר.

שתי חברות הנסחרות בבורסה בתל אביב הן בעלות מניות משמעותיות בגמידה סל: כלל תעשיות ביוטכנולוגיה  (18.6%) ואלביט מדיקל  (18%). בשעה זו טרם דיווחו החברות על פרסום הטיוטה הפומבית, ומניותיהן אינן מגיבות להודעה. כת"ב נסחרת לפי שווי של 554 מיליון שקל, ואלביט מדיקל לפי 230 מיליון שקל.

בעלות מניות גדולות נוספות בחברה טרם ההנפקה הן שביט קפיטל (כ-13%), קרן IHCV, המחזיקה 11.3%, וקרן סמארטמיקס (10%), שבשליטת קרן VMS מהונג קונג. נוברטיס, שבעבר רצתה לקנות את גמידה אך ויתרה על כך, מקפידה לתחזק את חלקה, ככל הנראה כדי לשמור על האפשרות לרכוש את החברה בעתיד.

גמידה סל, המנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, מפתחת מוצרים מבוססי תאי גזע, והמוצר הראשון שלה, NiCord, מיועד לטיפול בסרטן הדם. המוצר עבר בהצלחה את שלב I/II של הניסויים הקליניים, שבו נמצא כי הוא משפר את מהירות קליטת השתל בחולים שעברו תהליך של הרס מערכת החיסון ושיקומה מחדש באמצעות השתלת דם טבורי. בניסוי, שכלל 36 חולים, נקלט השתל תוך 21 ימים בממוצע, כחצי מן הזמן הממוצע לקליטת שתל מדם טבורי המוכר בספרות המקצועית. גמידה סל כבר נמצאת במהלך ניסוי שלב III במוצר, ומצפה לתוצאות ב-2019.

עד היום גייסה החברה מעל 100 מיליון דולר. הגיוס האחרון בוצע ביוני 2017 ובו גייסה החברה 40 מיליון דולר לפי שווי של 160 מיליון דולר אחרי הכסף. על פי התשקיף, לגמידה 28 מיליון דולר. היא שרפה כ-13 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018, וכ-17.7 מיליון דולר ב-2017 כולה. 

מנכ"ל החברה, ד"ר ג'וליאן אדמס, הוא בן למשפחת נדל"ן קנדית, ומי שהביא לשוק מספר תרופות ובהן התרופה רבת המכר לטיפול בסרטן, Velcade. בראיון ל"גלובס" אמר בעבר אדמס כי הגיע לנהל את החברה משום שהמדע עליו מבוססת הטכנולוגיה שלה ריתק אותו.

הוא החליף בתפקיד לפני כשנתיים את ד"ר יעל מרגולין שניהלה את גמידה סל לאורך רוב שנות קיומה. באותו ראיון אמר אדמס כי "התחלנו לבנות את יכולות הייצור שלנו, ואנחנו נערכים לכך שכאשר הניסוי יצליח והמוצר יאושר, נוכל לשווק אותו. גם הודענו שאם נקבל אישור FDA למוצר, נבנה מתקן ייצור בישראל, בקריית גת".