חברת התעופה הקפריסאית Cobalt Air הפסיקה את פעילותה

לאחרונה פורסם כי Cobalt Air נקלעה לקשיים, והבוקר הופיעו פרסומים המתייחסים להפסקת כל פעילות החברה

מטוס של Cobalt Air / צילום: shutterstock
מטוס של Cobalt Air / צילום: shutterstock

משבר התעופה העולמי ממשיך לתת אותותיו, וכעת נודע כי חברת התעופה הקפריסאית Cobalt Air הפסיקה את פעילותה. באחרונה פורסם כי החברה נקלעה לקשיים, והבוקר (ה') הופיעו פרסומים המתייחסים להפסקת פעילותה.

לפי הפרסומים, החברה שבסיסה בלרנקה הפסיקה את כל פעילותה. 

קובלט מפעילה טיסות גם מתל-אביב, ובקיץ תדירות הטיסות שלה עולה בהתאם לביקושים. הקו של החברה הקטנה מתל-אביב ללרנקה נחשב לאחד המוצלחים של החברה. החברה קמה ב-2016 והפעילה מהבסיס שלה בלרנקה טיסות לגטוויק, היתרו, מנצ'סטר וסטנסטד.

בהודעה שפרסמה הבוקר באתר הודיעה החברה כי היא נאלצת להפסיק את טיסותיה לאלתר, והפנתה את הנוסעים שרכשו כרטיסים לסוכני הנסיעות או לחברות האשראי כדי לקבל החזר על כספם.

בחודשים האחרונים ניסתה החברה להגיע להסכם שיאפשר לה להמשיך את פעילותה, אולם הוא כשל. כך מצטרפת קובלט אייר לרשימת חברות התעופה שקרסו לאחרונה, ובהן פרימרה אייר ומונארך

מהתאחדות סוכני הנסיעות הישראלית נמסר: "בהתאחדות עוקבים בדאגה אחר הודעת קובלט מהלילה לפיה היא מפסיקה את טיסותיה לאלתר. הפסקת הפעילות של חברת קובלט מצטרפת להודעתה של חברת פרימרה מתחילת החודש ולשורה של קריסות חברות תעופה בשנים האחרונות. ההתאחדות חוזרת על קריאתה לחבר הכנסת איתן כבל לקיום דיון דחוף בנושא ולמציאת פתרון לכספי הלקוחות".

נציין כי במדינות שונות עולם קיימות קרנות ביטוח הפועלות במנגנונים שונים לטובת הנוסעים בלבד ומממנות כרטיסי טיסה חזרה במקרה של קריסת חברת תעופה והפסקת פעילותה. בשווייץ, בנורבגיה ובדנמרק (שם מכונה הקרן The Travel Guarantee Fund Act) נחשבת הקרן לאובליגטורית. זאת לעומת בריטניה, בה הקרן פועלת באופן וולונטרי לשיקולן של חברות התעופה.