חשד: אחים בעלי עסק למוניות העלימו הכנסות במיליוני שקלים

רשות המסים עצרה שני אחים בעלי עסק למוניות בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים, לאחר שעפ"י החשד דיווחו על העסקתם כשכירים של נהגי מוניות אחרים, כאשר בפועל השכירו לאותם נהגים את המוניות שלהם בשיטת ה"פיקס" (שכירות יומית)

מוניות / צילום: ערן לם
מוניות / צילום: ערן לם

רשות המסים עצרה שני אחים בעלי עסק למוניות בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים, לאחר שעל-פי החשד דיווחו על העסקתם כשכירים של נהגי מוניות אחרים, כאשר בפועל השכירו לאותם נהגים את המוניות שלהם בשיטת ה"פיקס" (שכירות יומית).

החשודים, האחים ויקטור יאמין (40) מתל-אביב ויהודה יאמין (47) מקדומים, העוסקים בהפעלת מוניות, נעצרו לבקשת פקיד שומה חקירות מרכז. מבקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב עולה כי החקירה החלה לאחר שממידע שהתקבל בפקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד לפיו החשודים משכירים מוניות בשיטת ה"פיקס", בעוד שבספרי העסק השוכרים נרשמו כעובדים שכירים.

בדיקת החשד החלה במישור האזרחי, כאשר במסגרת ביקורת שנערכה להם בפקיד שומה חולון נדרשו האחים להציג את ספרי העסק. על-פי הנטען בבקשת המעצר, התיק עבר לזירה הפלילית רק לאחר שהאחים מסרו ספרים חלקיים וללא סרטי קופה כלל.

החקירה הגלויה כנגד האחים נפתחה לפני יומיים, ובמהלכה בוצעו חיפושים ונתפסו מסמכים ומחשבים בבתיהם של החשודים, וכן - על-פי צו שופט - נתפסו גם מסמכים ממייצגם של החשודים, רואה החשבון שלהם.

ממצאי החקירה עלה עד כה כי מדי שנה עשו האחים החשודים תיאום של הוצאות השכר בסך של מאות אלפי שקלים, על-מנת להפוך את ההפסד הנקי באותה שנה להכנסה חייבת בסכום זעום. על-פי הודעת הנהגים אשר נרשמו כעובדים שכירים בעסקם של האחים, הם כלל לא היו שכירים אלא עבדו בשיטת ה"פיקס", ותלושי השכר אינם מבטאים את היקף הכנסותיהם. עוד עלה מהחקירה כי במהלך השנים 2017-2010 השכירו החשודים מוניות לעשרות נהגים בתמורה ל-250 שקל ליום.

על-פי בקשת המעצר, החשודים אינם משתפים פעולה בחקירה, אינם משיבים לשאלות החוקרים, ובמהלך החקירה אחד מהם אף עקר מהקיר תמונה במשרדי יחידת החקירות והטיח אותה בעוצמה ברצפה, תוך שהיא מתנפצת לכל עבר.

בבקשת המעצר נכתב כי "עולות ראיות לכאורה ולפיהן מיוחסות לחשודים עבירות של העלמת הכנסות בסכום כולל הנאמד במיליוני שקלים בשנות המס 2010 עד 2017, עבירות שנעשו על-ידם במזיד, עורמה ותחבולה, בניגוד לסעיף 220 לפקודת מס הכנסה, ומוגדרות כעבירות מסוג פשע".

עוד צוין בבקשת המעצר כי "מדובר בחקירה סבוכה ומסועפת הנמצאת בראשית ומצריכה ביצוע פעולות נוספות" אשר הוצגו לבית המשפט במסגרת דוח סודי שהוצג. "הימצאות החשודים מחוץ לבית המעצר עשויה לשבש את מהלך החקירה", נטען.

החשודים לא היו מיוצגים בדיון המעצר, וביקשו להיות מיוצגים על-ידי הסנגוריה הציבורית, אך הגיעו להסכמה עם רשות המסים כי הם יישארו במעצר למשך לילה אחד, ולאחר מכן ישהו במעצר-בית עד ה-22 באוקטובר בתנאים מגבילים.

השופטת שלומית בן יצחק אישרה את ההסכמות בין הצדדים והטילה על החשודים גם צו עיכוב יציאה מן הארץ.

*** חזקת החפות: האחים החשודים חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. החקירה בעניינם נמצאת בראשיתה, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות.