מעולם הטק הסודי לוול סטריט: פלנטיר עשויה לצאת להנפקה בשווי 41 מיליארד דולר

לפי דיווח של וול סטריט ג'ורנל, החברה דנה בתוכניות לצאת להנפקה במחצית השנייה של 2019, עם הבנקים קרדיט סוויס ומורגן סטנלי • ההכנסות של פלנטיר בשנה שעברה היו כ-600 מיליון דולר, והשנה החברה אמרה למשקיעים כי היא מצפה להכנסה של 750 מיליון דולר

פלנטיר / צילום: SHUTTERSTOCK
פלנטיר / צילום: SHUTTERSTOCK

ענקית כריית הדאטה Palantir, אחת מחברות הטכנולוגיה הסודיות בעמק הסיליקון, עשויה לצאת להנפקה עם הערכת שווי של 41 מיליארד דולר, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. לפי הדיווח, החברה דנה בתוכניות לצאת להנפקה במחצית השנייה של 2019, עם הבנקים קרדיט סוויס ומורגן סטנלי. הערכת השווי העצומה שניתנה לה ע"י הבנקים היא כפולה מזו שניתנה לה לאחרונה ע"י משקיעים פרטיים, לפי הדיווח. כרגע עדיין ייתכן שלמרות זאת פלנטיר תבחר לבסוף להישאר חברה פרטית.

ההכנסות של פלנטיר בשנה שעברה היו כ-600 מיליון דולר, והשנה החברה אמרה למשקיעים כי היא מצפה להכנסה של 750 מיליון דולר. היא מעסיקה כאלפיים עובדים.

פלנטיר נוסדה ע"י פיטר תיל, והיא מנתחת כמויות גדולות של דאטה עבור ממשלות וסוכנויות מודיעין ברחבי העולם. צוות החברה ומשקיעים אמרו בעבר כי החברה סייעה לממשלת ארה"ב לאתר ולהרוג את אוסמה בן לאדן, ובמבצעים אחרים נגד טרור. פעילים למען פרטיות ביקרו את פלנטיר על סיועה לרשויות חוק בחקירת פשעים.

מספר חברות טכנולוגיה שוקלות ככל הנראה לצאת להנפקה בקרוב, ביניהן חברות שיתוף הנסיעות אובר וליפט. לפי דיווחים אובר עשויה לצאת להנפקה בשווי של 120 מיליארד דולר. גם במקרה של אובר מדובר בהערכת שווי כפולה מזו שניתנה לה לאחרונה ע"י משקיעים פרטיים בסבב גיוס שערכה לפני חודשיים.