עכשיו זה רשמי: ירון בלוך עוזב את לאומי לטובת לאומי קארד

בלוך הוביל את מכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס ויכהן כיו"ר החברה מטעמה • הדרך למינוי נסללה לאחר שהושגו הסכמות עם בנק ישראל בנוגע לשכרו

ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון
ירון בלוך/ צילום:עמרי מירון

ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס, שהוביל מטעם בנק לאומי את מכירת חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד לידי קרן ורבורג פינקוס, חוצה את הקווים ועובר לעבוד עבור הקרן הזרה. בלוך יהיה הנציג הבכיר של הקרן בישראל, וככל הנראה ימשיך לכהן בתפקיד יו"ר לאומי קארד (אשר לו מונה מטעם הבנק). טרם נקבע לבלוך מחליף בתפקיד מנכ"ל זרוע בנקאות ההשקעות של לאומי. יו"ר לאומי פרטנרס, רונן אגסי, יוביל תהליך לאיתור המחליף.

כפי שפורסם בסוף השבוע באתר "גלובס", בלוך התפטר מלאומי לאחר עשר שנים שבהן היה בבנק, מרביתן כמנכ"ל לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות ולהשקעות הריאליות של הבנק. בלוך קיבל הצעה מהקרן להמשיך לכהן כיו"ר לאומי קארד.

אחד המכשולים בדרך למינוי נגע למגבלות השכר שיחולו על בלוך מעצם היותו יו"ר של תאגיד המפוקח על-ידי בנק ישראל. בתפקידו הנוכחי, כמנכ"ל לאומי פרטנרס, נהנה בלוך משכר נאה. כך למשל, עמדה אשתקד עלות שכרו על 4.3 מיליון שקל, אך  ככל הנראה מכשול השכר יוסר בדרך זו או אחרת.

בלוך ניהל את פעילות הבנקאות להשקעות וההשקעות הריאליות של לאומי במשך כעשור באופן מוצלח, שהניב ללאומי רווחים נאים לאורך השנים. על רקע ההערכה אליו החליטה מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח, למנות אותו אחראי על תהליך המכירה של חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ובמקביל לכך למנותו גם כיו"ר החברה.

בלוך הוביל את התהליך מטעם הבנק, וניהל מגעים עם מספר גופים שהתעניינו ברכישת החברה. בסופו של דבר נחתמה לפני מספר חודשים העסקה למכירתה לקרן ורבורג פינקוס בתמורה לכ-2.5 מיליארד שקל, סכום המשקף פרמיה של 30% מעל ההון העצמי של החברה.

יחסי אמון בין הקרן לבלוך

לקרן ורבורג פינקוס אין נציגים בישראל, ובמהלך השיחות עם לאומי נוצרו יחסי אמון בינה לבין בלוך. גורמים בשוק ההון ציינו בסמוך לחתימה על ההסכם, שבקרן מעריכים את בלוך ועשויים להציע לו להיות נציגם הבכיר בדירקטוריון לאומי קארד.

ההצעה מורבורג פינקוס אינה הראשונה שקיבל בלוך בשנותיו בלאומי. בשבוע שעבר נחשף  ב"גלובס" כי לפני כשנה בחן בלוך הצעות שקיבל מבתי ההשקעות אי.בי.אי ואקסלנס להקים יחד עימם (כל אחד חוד) קרן פרייבט אקוויטי שתגייס מאות מיליוני שקלים מבנק גדול ומגופים מוסדיים. הפנייה לבלוך נעשתה אז במקביל למעבר של בכירי לאומי פרטנרס חיתום לניהול החברה המתחרה, פועלים אי.בי.אי. זאת בעקבות עזיבת ההנהלה הבכירה של פועלים אי.בי.אי לטובת הקמת חברת חיתום חדשה. בלוך הכחיש מכל וכל את הידיעה ב"גלובס".

בלוך (53) הצטרף ללאומי פרטנרס בשנת 2008, וזאת לאחר שקודם לכן ניהל את הפעילות של UBS בישראל. תחילה הוא מונה למשנה למנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של החברה. בשנת 2011 מונה למנכ"ל החברה. במהלך חמש השנים האחרונו ביצעה החברה כ-35 השקעות במגוון חברות ופרויקטים, בהיקף כספי כולל של כ-1.7 מיליארד שקל, ובמקביל גם ביצעה כ-25 מימושים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. כיום השווי בספרים של השקעות החברה עומד על כ-2 מיליארד שקל.