כרטיס כניסה לעולם הקריפטו: טיקטמאסטר רכשה חברת בלוקצ'יין

ברכישת הסטארט-אפ UPGRADED מקווה ענקית מכירות הכרטיסים הבינלאומית לשפר את מערכות הכרטוס שלה, כך שיהיו שקופות יותר למפיקי האירועים ובטוחות יותר לרוכשי הכרטיסים • מניית לייב ניישן האמריקאית, החברה האם של טיקטמאסטר, עלתה בכ-24% מתחילת השנה

טיקטמאסטר / צילום: shutterstock
טיקטמאסטר / צילום: shutterstock

ענקית מכירות הכרטיסים הבינלאומית טיקטמאסטר (Ticketmaster), המוחזקת על ידי חברת לייב ניישן אנטרטיינמנט האמריקאית, הכריזה אתמול (יום ה׳) כי רכשה חברת סטארט-אפ העוסקת בתחום טכנולוגיית הבלוקצ׳יין.

חברת הסטארט-אפ הנרכשת, ששמה UPGRADED, מספקת טכנולוגיה שמאפשרת להמיר כרטיסים לאירועים ומופעים לנכסים דיגיטליים המוגנים באמצעות בלוקצ׳יין. טכנולוגיית הבלוקצ׳יין, העומדת בבסיסם של רוב המטבעות הדיגיטליים, יוצרת מסד נתונים מבוזר, שהרשומות בו, המכונות "בלוקים", מקושרות זו לזו ומאובטחות באמצעות קריפטוגרפיה. שרשרת הבלוקים הזאת מאפשרת אך ורק לצרף אליה רשומות נוספות, כך שלא ניתן לשנות את הרשומות הקיימות, ובכך היא מונעת, בין השאר, זיוף טרנזקציות. היישום הראשון והמוכר ביותר בבלוקצ'יין הוא המטבע הדיגיטלי ביטקוין, שנחשף לעולם בשנת 2008.

״טיקטמאסטר מגלה בעקביות טכנולוגיות צומחות, ואין הרבה טכנולוגיות שיש להן אפשרויות ייחודיות כמו שיש לבלוקצ׳יין״, מסר מנהל המוצר הראשי של טיקטמאסטר בצפון אמריקה, ג׳סטין ברלי. לדבריו, ענקית הכרטיסים מקווה שטכנולוגיית הבלוקצ׳יין תספק למפיקי האירועים יותר שליטה ושקיפות על הפצת הכרטיסים, ולקהל רוכשי הכרטיסים יותר הגנה מפני כרטיסים מזויפים. ״אנו סבורים כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין וחברת UPGRADED ימשיכו את ההתקדמות שלנו לשיפור מערכות הכרטוס וליצור חוויה בטוחה וחלקה יותר למשתמשים״, הוסיף ברלי.

במאי האחרון, כפי שפורסם ב״גלובס״, הודיעה טיקטמאסטר על השקעה בסטארט-אפ Blink Identity, הפועל בתחום של טכנולוגיית זיהוי פנים. החברה ציינה כי לבלינק יש "טכנולוגיית זיהוי פנים פורצת דרך, שמאפשרת לקשר בין הכרטיס הדיגיטלי לבין מראה פניו של הלקוח, וכך מאפשרת לו להיכנס למופע בלי להציג את הכרטיס בכניסה".

לפני כחודש התמודדה ענקית הכרטיסים עם האשמות שלפיהן שיתפה פעולה עם ספסרים בהפעלת מערכת מקוונת למכירה מחדש של כרטיסים במחיר גבוה יותר, ועל הדרך גזרה עמלות נוספות, על פי תחקיר שפרסמו רשת הטלוויזיה CBS והעיתון הקנדי ״טורונטו סטאר״. טיקטמאסטר מסרה בתגובה ל-CBS כי הטענה שהפעילה תוכנה כזאת ״חד-משמעית אינה נכונה״ והוסיפה כי פתחה בבדיקה פנימית של חשבונות מוכרי הכרטיסים אצלה ושל הנוהלים של עובדיה.

מניית החברה האם של טיקטמאסטר, לייב ניישן (סימול מניה: LYV), עלתה בכ-24% מתחילת השנה, בזמן שמדד המניות S&P 500 עלה בכ-3.5% בתקופה המקבילה.