ח"כ אחמד טיבי הגיש ליועמ"ש תלונה על הסתה ברמלה: "חשוף לאיומים על חיי"

לדברי ח"כ טיבי, הרקע להסתה ולאיומים הוא תמונה משותפת שלו עם ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, שצולמה לפני יותר משנה במהלך סיור ברמלה והופצה לאחרונה בעיר, כאשר על גבי התמונה נכתב באדום: "טמבל מה אתה צוחק, אתה מתחבק עם מחבל"

אחמד טיבי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אחמד טיבי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

הקמפיין המסית בעיר רמלה ממשיך להשפיע לרעה על מערכת הבחירות המקומיות: לפני יותר מ-10 ימים, ב-10 באוקטובר, פנה עו"ד אוסמה סעדי, לשעבר חבר כנסת ברשימה המשותפת ומייצגו של ח"כ אחמד טיבי, במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו להתערב בנעשה בעיר רמלה. לדבריו, ח"כ טיבי קיבל איומים על חייו. הרקע לכך הוא תמונה משותפת של טיבי וראש עיריית רמלה מיכאל וידל, שצולמה לפני יותר משנה במהלך סיור שטיבי ערך ברמלה בנוגע לתשתיות ולמצב בתי הספר בחלק מהשכונות.

על גבי התמונה נכתב בצבע אדום בולט: "טמבל מה אתה צוחק, אתה מתחבק עם מחבל". 

הכרזה נגד ח"כ אחמד טיבי
 הכרזה נגד ח"כ אחמד טיבי

סעדי וטיבי העבירו ליועץ המשפטי לממשלה סרטון וידאו של פעיל מוכר, המתגאה בכך שהדפיס 100 אלף עותקים של עלונים צבעוניים בהם מופיעה התמונה הנ"ל. הפעיל מנופף את התמונה עם הכיתוב האדום בפני המצלמה ואומר: "זו תמונה של אחמד טיבי ומיכאל וידל… מהצד השני הדפסתי תפילה לשלום חיילי צה"ל, 100 אלף חתיכות כאלה עשיתי והפצתי בכל בתי הכנסת".

עוד העביר טיבי למנדלבליט ערימות עצומות של עלונים מסוג זה שנאספו לתוך תיק גדול.

במכתבו מציין עו"ד סעדי כי יש לפתוח בחקירה נגד הפעיל שהפיץ את התמונות בחשד להסתה לרצח והסתה לגזענות.

"נודע לי כי החשוד ומי שעומד מאחוריו מפיצים עלונים בהם נראה ח"כ אחמד טיבי עם ראש עיריית רמלה, כאשר טיבי מכונה שם 'מחבל'", ציין סעדי. "החשוד נראה אף בסרט וידאו כאשר הוא מחזיק את העלון בידיו ומציין את כמויות ההפצה". 

לדברי סעדי, מדובר בהסתה ברורה נגד חבר כנסת וסגן יו"ר הכנסת, והוא מוסיף כי יש בכך סכנה לחייו של טיבי, ואין להרשות לדבר כזה להתקיים, במיוחד בתקופת בחירות.

"מעשיו של החשוד מהווים עבירה על החוק בגין הסתה לרצח והסתה לגזענות. טיבי חשוף לאינסוף איומים על חייו. מעשיו של החשוד במיוחד בעיר רמלה - שהיא מעורבת, וחיים בה ערבים ויהודים בשכנות טובה - יש בה סיכון ממשי לחיי טיבי".

כאמור, ברקע עומדת פגישה שקיים ראש העיר וידל עם טיבי לפני יותר משנה. טיבי סייר בשכונות ערביות ברמלה כדי לדון בתלונות תושבים בנושא תשתיות ובתי ספר. אדם שצילם את השניים ביחד הפיץ את התמונה של וידל וטיבי. הדברים הידרדרו עד כדי כך שוידל התקשר להתריע בפני אחת מתושבות העיר שלא תעז להפיץ את התמונה שלו עם טיבי, כיוון שזו תהיה הסתה נגד וידל ולשון הרע נגדו (עצם העובדה שהוא מקבל ביקור של חבר כנסת מהרשימה המשותפת).