לקחי הפריצה הגדולה: "פייסבוק שוקלת רכישה משמעותית של חברת סייבר"

זאת במטרה לשפר את האבטחה ברשת החברתית • פייסבוק אף פנתה לכמה חברות בתחום שזהותן לא נחשפה והתעניינה באפשרות לקנותן • הרשת החברתית עושה מאמצים לחזק את האבטחה לאחר שבחודש שעבר נחשפה פריצת ענק אליה, שהוגדרה כגדולה בתולדותיה

פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק/ צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

פייסבוק מתכוונת להקצות כסף לרכישת חברת סייבר משמעותית כדי לשפר את האבטחה ברשת החברתית, ואף פנתה לכמה חברות בתחום והתעניינה באפשרות לקנותן - כך דיווח אתמול (א') The Information בהסתמך על מקורותיו.

זהותן של הנרכשות הפוטנציאליות לא נחשפה, אך אתר חדשות הטכנולוגיה העריך כי ייתכן שתוכרז עסקה כבר בסוף השנה הנוכחית. אחד מדוברי פייסבוק סירב להגיב על הכתבה.

הרשת החברתית עושה מאמצים לחזק את האבטחה לאחר שבחודש שעבר נחשפה פריצת ענק אליה, שהוגדרה כגדולה בתולדותיה. פייסבוק חשדה תחילה שחשבונותיהם של 50 מיליון משתמשים נפגעו, אך כעת היא מעריכה שנחשף מידע אישי - כולל מספרי טלפון, כתובות אימייל ותוצאות חיפוש אחרונות - של כ-29 מיליון משתמשים. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", בחברה מעריכים שספאמרים שהתחזו לחברת שיווק דיגיטלי הם שביצעו את הפריצה המסיבית, ולא האקרים שפועלים מטעמה של מדינת לאום.

פייסבוק אמרה שהיא משתפת פעולה עם ה-FBI, שביקש ממנה לא לדון בסוגיה מי עשוי לעמוד מאחורי המתקפה או האם היה לתוקפים יעד ספציפי. עם זאת טענה החברה שאין שום סיבה להאמין שהפריצה קשורה לבחירות אמצע תקופת הכהונה בארה"ב, שייערכו בקרוב.