אלעד קופרמן נגד השותפים באנדמול: "מתנהלים בחוסר שקיפות"

קופרמן, באמצעות הדירקטור מטעמו ליאור עמית, הגיש תביעה נגד חברת אנדמול שיין, בטענה כי היא מתנהלת מולו תוך ניגוד אינטרסים

אלעד קופרמן / צילום: תמר מצפי
אלעד קופרמן / צילום: תמר מצפי

אלעד קופרמן יוצא לקרב משפטי מול השותפים שלו מאנדמול שיין. קופרמן, באמצעות הדירקטור מטעמו ליאור עמית, הגיש תביעה נגד החברה, בטענה כי היא מתנהלת מולו בחוסר שקיפות תוך ניגוד אינטרסים.

אנדמול שיין היא כיום השותפה הגדולה באנדמול ישראל, לאחר שרכשה 50.53% מחברת קופרמן הפקות שאחראית על הפקות כמו "רמזור", "האח הגדול", "סופר נני", "אייל גולן קורא לך" ועוד. קופרמן נשאר בעל החזקות מיעוט בחברה והמשיך לנהל אותה עד 2016, אז פרש מתפקידו כמנכ"ל ומינה את ליאור עמית (לשעבר בכיר בבאומן-בר-ריבנאי) כדירקטור. מאוחר יותר רכשה אנדמול 33% מרשת עוד כשהייתה חלק מערוץ 2. 

מהתביעה, שהוגשה על-ידי דודי זילברבוים ממשרד זילברבוים אורבך הרפז, עולה כי במהלך השנתיים האחרונות מודר עמית לחלוטין מהאינפורמציה הדרושה לצורך הבנת ניהול החברה. עוד נטען כי הדירקטורים המשמשים את אנדמול בדירקטוריון אנדמול שיין הם אותם דירקטורים המייצגים את החברה בדירקטוריון רשת. מאחר שרשת היא למעשה הלקוח הגדול והמרכזי של אנדמול ישראל, קופרמן ועמית רואים בכך ניגוד אינטרסים מוחלט.

כאמור, לטענת עמית, הוא ממודר מתהליך קבלת ההחלטות, אינו מקבל מסמכים של החברה ואינו מצליח לתפקד כדירקטור. עוד הוא טוען כי הדירקטורים האחרים באנדמול פועלים תוך ניגוד עניינים חריף אשר גרם נזק לחברה ויכול אף להביאה אל עברי פי פחת. "הדירקטורים האחרים משמשים במקביל לתפקידם כדירקטורים בחברת רשת, שהיא הלקוח הגדול ביותר של החברה, ואשר מצוי בקשיים כלכליים ואינו עומד במועדי התשלום".

לטענתו, החברה יצרה שני סוגים דירקטורים: דירקטורים "מסוגה עילית", החשופים לכל מסמכי החברה ואשר מכוונים את פעילותה ומפקחים על הנהלתה; ודירקטור מסוג אחר הממודר ממסמכים, ממידע ומהחלטות. "חלוקה זו נוצרה על-מנת לשרת את בעלת מניות הרוב ולאפשר את המשך תפקודם במחשכים של הדירקטורים מטעמה המצויים בניגוד עניינים חריף, כך שמידורו של המבקש מסייע למנוע ממנו להתריע מפני פגמים בהתנהלותה של החברה".

עמית מבקש מבית המשפט לחייב את החברה למסור לו את כל מסמכי החברה ולהצהיר כי הדירקטורים האחרים מטעם אנדמול העולמית מצויים בניגוד עניינים בכל הנוגע לחברת רשת. עוד הוא מבקש כי אותם דירקטורים יהיו מנועים מלהשתתף בישיבת דירקטוריון העוסקת ברשת.

לדברי עו"ד זילברבוים, "יש כאן התנהלות שלא עולה על הדעת. חשבנו שהנורמות הבסיסיות של ממשל תאגידי תקין כבר הופנמו בישראל, ומתברר שיש עוד דרך ארוכה. למעשה, הרוב בחברה הזו עושה מה שהוא רוצה, במחשכים, ללא מינימום שקיפות, ותוך ניגודי עניינים שזועקים לשמיים. אנחנו נחושים לאפשר לדירקטור מטעם קופרמן להבין מה בדיוק קורה בחברה". 

מאנדמול שיין נמסר בתגובה: איננו מגיבים לנושאים פנימיים מעל דפי העיתון. הנושא יתברר בבית המשפט".