גדעון סער: "אני חוזר לצומת מקבלי ההחלטות בבחירות הקרובות"

שר הפנים ושר החינוך לשעבר נאם אתמול בכנס יועצי המס באילת ואמר כי "אין הרתעה לעבריינות הכבדה. אבל כן יש מרדף אחרי האזרחים הפשוטים. צריכה להיות יחידת קומנדו שתבטל את האלמנטים המזיקים שיש ברגולציה"

גדעון סער / צילום: חיים דוד צלמים
גדעון סער / צילום: חיים דוד צלמים

"תמיד האמנתי בשוק חופשי, שהוא התנאי לכלכלה חזקה. יש צורך לצמצם מכשולים הנובעים מביורוקרטיה וממשפטיזציית יתר" - כך אמר אמש (א') שר הפנים ושר החינוך לשעבר גדעון סער בפאנל פתיחת כנס יועצי המס שנערך השבוע באילת.

סער הוסיף, כי "עד כמה שהכלכלה הישראלית מצליחה - היא יכולה להצליח פי כמה אם רק נדע להתמודד עם עודף הביורוקרטיה הממשלתית והרגולציה, המנפחים את הוצאות המגזר העסקי, וזה מגולגל על הצרכנים. לעסקים הקטנים קשה לבצע את ההוראות המשתנות חדשות לבקרים, והם עוברים מפיתוח עסקי למגננה מול הרגולציה והמערכות הבירוקרטיות. צריך להקל על אנשים לפתוח עסקים ולהפסיק לטרטר בין אינספור גורמים ומשרדי ממשלה".

עוד לדברי סער, חייבים לעבור רפורמה של דה פליליזציה - "להפוך חלק אדיר ממה שמוגדר כעבירות פליליות - לעבירות מנהלתיות עם תשלום קנס. במקרים של העבירות הקשות והחמורות, המשפטים נמשכים שנים והענישה קלה. אין הרתעה לעבריינות הכבדה. אבל כן יש מרדף אחרי האזרחים הפשוטים, שאינם באמת עבריינים. צריכה להיות יחידת קומנדו שהתפקיד שלה יהיה לסרוק ולבטל את האלמנטים המזיקים או המיותרים שיש ברגולציה".

סער, שפרש לפני מספר שנים מהחיים הפוליטיים, ושימש כעו"ד פרטי וכיועץ בשנים האחרונות, הצהיר כי הוא חוזר לפוליטיקה על מנת להגשים מטרות אלה. "אני מתכוון לחזור לצמתי קבלת ההחלטות בישראל בבחירות הקרובות, ובין היתר אלה הדברים שאני מתכוון לפעול ולהיאבק למענם".

הכנס ה-49 של לשכת יועצי המס נפתח במלון הרודס אילת מרשת פתאל בנוכחות חה"כ אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, מר גדעון סער לשעבר שר החינוך שהגיע עם רעייתו גאולה אבן, ערן יעקב מנהל רשות המיסים ויוע"מ ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס בנוכחות מאות יועצי מס ואנשי רשות המסים. עוד יגיעו לכנס השבוע שר האוצר ח"כ משה כחלון וחברי הכנסת מיקי זוהר, מרב מיכאלי, עודד פורר, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ועוד.