בילבורדס | בלעדי

חוצות זהב זכתה במכרז שילוט הבילבורדס בתל-אביב

רפיד ויז'ן, שהחזיקה בזיכיון במשך כמעט עשור, לא הצליחה לשמור אצלה את התקציב • הזיכיון ניתן לחוצות זהב למשך 7 שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות

תוצאות דרמטיות במכרז שילוט הבילבורדס בתל-אביב: ל"גלובס" נודע כי חברת השילוט חוצות זהב זכתה במכרז היוקרתי שנחשב לאחד החשובים בישראל. רפיד ויז'ן, שהחזיקה בזיכיון במשך כמעט עשור, לא הצליחה לשמור אצלה את התקציב, מה שעשוי להתברר בהמשך כמכה כלכלית כואבת.

חוצות זהב היא אחת מחברות שילוט החוצות הוותיקות בענף. לחברה, שבבעלות ישראל דיאמנט, יש בשנים האחרונות הסכם שיווק משותף עם חברת מרקעים שבבעלות אלי עזור.

לזיכיון הפרסום בערים הגדולות, בעיקר תל-אביב, יש משמעות אסטרטגית בנוסף למשמעות הכלכלית גרידא: השלטים בעיר נחשבים לאטרקטיביים במיוחד למפרסמים ומהווים דרך להפעיל לחץ על חברות המדיה לרכוש שלטים במיקומים נוספים שהחברות מחזיקות.

רפיד ויז'ן, שהחזיקה בזיכיון, היא אחת החברות הוותיקות בענף. בעבר היא נחשבה למובילה בתחום הבילבורדס, אך בשנים האחרונות היא איבדה זיכיונות, כוחה הלך ונשחק, ולזיכיון בתל-אביב היה משקל דרמטי בנכונות של חברות המדיה להשתמש בשילוט של החברה במקומות אחרים.

זיכיון הבילבורדס ניתן למשך 7 שנים עם אופציית הארכה שמומשה לשנתיים נוספות. גם המכרז שהסתיים הוא לתקופה של 7 שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. התנאי להארכה הוא שדרוג פני פרסום בכמות מוקצבת והפיכתם לשילוט אלקטרוני.

בתל-אביב יש כיום 80 מתקני בילבורד דו-צדדיים, 5 מתקני בילבורד חד-צדדיים ו-20 מתקני טוטם, ובסך-הכול 105 מתקני פרסום.