פיטורי הנהגת של משה ברקת: לגיטימי או הרסני?

הממונה הנכנס על שוק ההון ד"ר משה ברקת פיטר נהגת מחשש כי יעלילו עליו תלונות אודות הטרדה מינית • טל שניידר מסבירה למה זו הייתה טעות • סטלה קורין-ליבר מסבירה למה זו הייתה זכותו המלאה

משה ברקת / צילום: תמר מצפי
משה ברקת / צילום: תמר מצפי

הממונה הנכנס על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, פיטר נהגת מחשש כי יעלילו עליו תלונות אודות הטרדה מינית. את הדברים הסביר בכך ש "מדובר במרחב אינטימי, ואני מעדיף להיות זהיר כי מישהו עלול להעליל עליי" - כך חשפה העיתונאית שרון שפורר ב"מקום הכי חם בגיהנום". האם מדובר בפעולה ליגיטימית או הרסנית? 

סטלה קורין-ליבר: בחירתו של ברקת אינה מתקפה על הפמיניזם

זכותו של ראש רשות שוק ההון החדש משה ברקת לבחור בנהג-גבר שיסיע אותו, בדיוק כפי שבזמנו הייתה זכות לקודמתו דורית סלינגר לבחור בנהגת-אישה במקום הנהג שהסיע את קודמה בתפקיד. זכותו וזכותה - משום שנהג/ת זו משרת אמון, ואלה סדרי הממשלה. אפשר שלברקת פחות נוח עם נהגת - ולסלינגר אולי היה פחות נוח עם הנהג שהיה בתפקיד. זה לא הופך את ברקת לשונא נשים ומתנגד לשוויון הזדמנויות, כמו שזה לא הפך את סלינגר ללוחמת בגברים.

לטור המלא של סטלה קורין-ליבר

טל שניידר: משה ברקת אינו ראוי להיות עובד ציבור בכיר

החלטתו של ברקת מעבירה מסר שגוי לכל מנהל, ראש אגף, אחראי על מחלקה. כן, תפטרו את הנשים, גם אם הייתה נהגת בוס מצוינת, כי בקיומה ובגופה היא איום על עולם השליטה הגברי. ברקת הוא כטראמפ: "זוהי תקופה מפחידה ממש עבור גברים". בהודעה שלו על פיטורי הנהגת הוא הפך את מחצית כוח העבודה הפוטנציאלי בישראל למעלילות שווא. זו גישה חשוכה, פחדנית, לא ראויה.

לטור המלא של טל שניידר