האוקיי קיופיד של חיפוש העבודה: סטלאריס גייסה 3.5 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי שמפתח מערכת לחיבור והתאמה בין חברות למועמדים בשוק העבודה לפי שאלונים אינטרנטיים השלים גיוס בסבב סיד בהובלת קרן JVP ומשקיעים פרטיים

אתם עונים על שאלון אינטרנטי, מאשרים לו לאסוף מידע אודותיכם ברשת, והוא בונה פרופיל מפורט שלכם, עד לרמת תכונות אופי ושאיפות - זה אולי נשמע כמו קיימברידג' אנליטיקה, אבל מדובר בסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי סטלאריס (Stellares), המפתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאוכתית לחיבור והתאמה בין חברות למועמדים בשוק העבודה, על פי קריטריונים מפורטים במיוחד.

סטלאריס, נוסדה ב-2016 על ידי היזמים רועי צ'ובדי, מנכ"ל החברה, ואנדי כץ, המכהן כמהנדס ראשי. זוהי אינה החברה הראשונה שמקים צ'ובדי, אשר ב-2016 מכר את חברת הפרסום שהקים,LiquidM , לחברת Ligatus הגרמנית. ל"גלובס" נודע כי היום, חברת סטלאריס השלימה גיוס של 3.5 מיליון דולר בסבב סיד, בהובלת קרן JVP וממשקיעים פרטיים.

"תהליך הגיוס הולך והופך יותר ארוך ופחות יעיל. הפתרונות הקיימים לא עובדים טוב, מה שמוביל גם לבעיה של גיוון, כי אנחנו מסתמכים יותר ויותר על רשת הקשרים שלנו לחיפוש עובדים. כולם רואים את זה, והתוצאה היא ששוק ההשמה הלך והתמלא בחמש-שש השנים האחרונות", אומר צ'ובדי ביחס לתחרות מול חברות אחרות הפעלות בתחום. "אני חושב שמה שמיוחד בנו זה העומק שאנחנו נכנסים אליו מבחינת מה זה אומר התאמה לבני אדם".

המערכת של סטלאריס מתבססת על איסוף מידע מהרשת, מעיתונות, מרשתות חברתיות וממקורות נוספים, ועיבוד שלו באמצעות ארבעה מנועי NLP (עיבוד שפה טבעית) ואינטליגנציה מלאכותית. המנוע הראשון הוא מנוע הקרולינג, שמפעיל מספר קרולרים שאוספים מידע וממפים את עולם העבודה, כולל מקומות עבודה ומידע על מועמדים. השני הוא סוכן צ'אט, שמדבר עם המועמדים שנרשמים לשירות, שואל אותם שאלות לגבי ההעדפות והשאיפות שלהם, ובונה להם פרופיל מפורט מהמידע שנאסף על ידיו, ועל ידי המנוע הראשון.

המנוע השלישי, הוא מנוע התאמה, שמחבר בין עובדים ומקומות עבודה לפי כישורים, אך גם לפי אופי, העדפות, הזדמנויות להתקדמות או ללמידת כישורים חדשים בכל זמן נתון לאורך הקריירה. המנוע האחרון הוא מנוע "Story Telling", שבוחן מקומות עבודה בהתאם לקריטריונים הרלוונטיים לכל מחפש עבודה, ומייצר "מודעות דרושים" שמנוסחות כך שיתייחסו להעדפות השונות של כל מועמד.

איסוף המידע מתבצע בשתי רמות שונות: הרמה הראשונה היא מידע סטטיסטי שנאסף מכל הרשת- גם לגבי חברות ומועמדים שלא רשומים למערכת. רמת האיסוף העמוקה יותר היא מידע אישי, שנאסף כל הזמן אודות מי שנרשם למערכת, ובאישורו.

את כל המנגנונים האלה פיתחו בחברה בשנה וחצי הראשונה להקמתה, עם השקעת סיד של 600 אלף דולר. צ'ובדי וכץ, שניהם יוצאי 8200, ובעלי רקע בפיתוח מנגנוני AI בחברות גלובליות מובילות. את הצלחתם לפתח את היכולות הטכנולוגיות של סטלאריס, הם זוקפים לניסיונם. בשנה האחרונה, החברה התחילה לעבוד בקנה מידה מצומצם יחסית, ולשפר את היכולות הטכנולוגיות שלה, כדי להגיע להתאמות מדויקות ככל האפשר. כיום, לחברה לקוחות משלמים, כולם ארגונים בתחום ההיי-טק, ומרביתם באיזור עמק הסיליקון. מבחינת מחפשי עבודה, החברה מתמקדת במה שהיא מכנה "טלאנטים", ומשרתת עובדים בחברות כמו גוגל ופייסבוק, ואחוז גבוה של בוגרי פרינסטון.

כספי הגיוס ישמשו את החברה להרחיב את קהל הלקוחות שלה, וליישם את המנגנונים שפיתחה בקנה מידה גדול יותר. היקף שוק היעד של סטלארים, המגזר הטכנולוגי בארה"ב מוערך ב-2 מיליארד דולר. בנוסף, החברה מתכוונת לפתח יכולות שיתנו מענה לכל ספקטרום שוק העבודה הטכנולוגי האמריקאי, ומלבד התאמה בין מועמדים מקומות עבודה, ללוות את המועמדים לאורך הקריירה שלהם במשימות כמו נטוורקינג, רכישת כישורים חדשים ועוד.

"מבחינה מסורתית, התעשייה הזאת נועדה לשרת את החברות, ולכן הסתכלו על בני אדם מנקודת המבט של החברה: איזה כישורים החברה צריכה, ואיזה כישורים לאותו אדם יש, קצת כמו סחורה. מה שאנחנו מנסים לעשות זה להפסיק להסתכל על אנשים בתור סחורה, אלא בתור אנשים - גם מבחינת תכונות שלהם, מבחינת מה שהם רוצים וגם מבחינת מה שיעשה להם טוב", אומר צ'ובדי.

לדבריו, המודל העסקי של החברה נועד לשקף את התפיסה הזאת - מצד אחד, הלקוחות המשלמים הם עדיין הארגונים, ולא המועמדים, וזאת, אומר צ'ובדי, משום ש"אני לא מאמין שזה נכון או שאפשר לקחת כספים ממחפשי עבודה, מה גם שהרבה מהם לא מחפשים אלא פתוחים עבודה". מצד שני, החברה גובה תשלום מהארגונים במודל מנוי, ולא עבור השמה.

תעודת זהות:

שנת הקמה: 2016

מייסדים: רועי צ'ובדי ואנדי כץ

עובדים: 20, 5 במטה החברה בעמק הסיליקון, ו-15 במרכז הפיתוח בתל אביב.

גיוסי הון: 600 אלף דולר מאיינג'לים, ו-3.5 מיליון דולר בסבב סיד.

משקיעות בולטות: JVP ומשקיעים פרטיים מעמק הסיליקון.