עובדי מאוחדת מתכננים לשבות מחר - בגלל אי חתימה על הסכם קיבוצי חדש

השביתה עלולה לפגוע ב-1.2 מיליון מבוטחי קופת החולים • תוקפו של ההסכם הקיבוצי האחרון פג כבר בסוף 2017 • לטענת מאוחדת, ההסכם הועבר לאישור האוצר בספטמבר אולם עד היום טרם אושר • מנכ"ל מאוחדת לאוצר: "בסחבת שאתם נוקטים הנכם גוררים אותנו לשביתה מזיקה מאוד שתפגע בשירות הרפואי הסדיר שאנו מחויבים להעניק לציבור של מאות אלפים ברחבי הארץ"

 זאב וורמברנד  / צילום: תמר מצפי
זאב וורמברנד / צילום: תמר מצפי

עובדי קופת חולים מאוחדת, המאוגדים בהסתדרות, הודיעו אתמול (ב') להנהלת הקופה על תכנונם לפתוח בשביתה ברביעי הקרוב - שביתה שעלולה לפגוע ב-1.2 מיליון מבוטחי הקופה. השביתה מגיעה על רקע העובדה שהקופה טרם חתמה על הסכם קיבוצי חדש מול העובדים, וזאת על אף שתוקפו של האחרון פג כבר בסוף 2017.

בהנהלת הקופה מדגישים שעקרונותיו של ההסכם החדש סוכמו זה מכבר ומפנים אצבע מאשימה כלפי האוצר, שלדבריה משתהה עם אישורו של ההסכם. לפי מאוחדת, ההסכם הועבר לאישור האוצר בספטמבר אולם הוא טרם אושר עד היום. באוצר אומרים מנגד שנתנו הערות על ההסכם והם מצפים לתגובת ההנהלה, ויוכלו להיפגש עמה מוקדם ככל האפשר כדי להתקדם לקראת חתימה.

במכתב ששלח אתמול מנכ"ל מאוחדת זאב וורמברנד לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ולמנכ"ל המשרד שי באב"ד, כתב: "לדאבוננו, חרף הזמן שחלף, ולמרות פניות רבות, טרם קיבלנו את הערות הממונה על ההסכם. לפיכך אין ביכולתנו לקדם חתימתו של הסכם קיבוצי. גם בקשתנו לאשר חלק מההסכם בשלב ראשון, על מנת להרגיע את השטח, טרם נענתה".

עוד כתב: "כמנכ"ל הקופה, איני יכול להסכין עם העובדה כי בסחבת שאתם נוקטים הנכם גוררים אותנו לשביתה מזיקה מאוד שתפגע בשירות הרפואי הסדיר שאנו מחויבים להעניק לציבור של מאות אלפים ברחבי הארץ. אני קורא לכם להירתם באופן מיידי למשימה הדוחקת".